Sökning: "Modebutik"

Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade ordet Modebutik.

  1. 6. Den fysiska modebutikens strategi för en högre konkurrenskraft : En granskning av den fysiska butikens konkurrensmöjligheter gentemot e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Isaksson; Hanna Larsson; Filip Isaksson; [2016]
    Nyckelord :Konkurrensmedelsmixen; Konkurrensmedel; Enskild butik; E-handel; Modebutik;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är det enkelt för konsumenter att klicka hem nya varor över internet, det är viktigt för butiker att integrera fördelarna med en fysisk butik tillsammans med fördelarna med e-handel. Detaljhandeln genomgår en förändring där nya tekniker gör det möjligt att enklare nå ut till den globala marknaden och för de aktörer som erbjuder sina produkter genom flera kanaler blir det lättare att nå en mer lönsam försäljning. LÄS MER

  2. 7. Konsumentens möte med teknologi i butik : Den digitaliserade köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ewelina Falck; Klara Nordström; [2016]
    Nyckelord :Teknologi; RFID; NFC; Omni; Fysisk butik; Köpprocess; Personlig service;

    Sammanfattning : Konsumenter födda i generation Y är mer digitalt kompetenta i jämförelse med tidigare generationer. De har växt upp i takt med teknologins utveckling och ser inga hinder med att använda den. LÄS MER

  3. 8. Real-Time Retail : Den digitala vägen till konsumenternas lojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Andersson; [2016]
    Nyckelord :Omni-channel; Real-Time Retail; iBeacons; Fysisk modebutik; Personalisering; Kommunikationsprocessen; Kundvärde; Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är en process som finns i alla sektorer och branscher, inte minst inom detaljhandeln. Den återspeglas i e-handeln och i övergången till en mer omnichannel-influerad säljprocess där detaljhandlare i allt högre grad når konsumenter genom flera olika kontaktytor; i webbshopen, via den smarta mobiltelefonen, genom appar, digitala skyltfönster och i den fysiska butiken. LÄS MER

  4. 9. Teknologins utveckling och kommersiella värden i butik : Detaljisters syn på modebutikers utveckling.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MOA HEDBERG; [2014]
    Nyckelord :omnichannel; modern teknologi; onlinebutik; modebutik; Kommersiella värden; emotionella och funktionella shoppingvärden; fysisk butik;

    Sammanfattning : Utvecklingen av modern teknologi går framåt i en rasande takt och de fysiska butikerna behöver skapa unika lösningar vilket gör att de kan locka konsumenter med både emotionella och funktionella shoppingvärden. Internetbutikerna lockar med deras tillgänglighet, vilket har lett till att de flesta detaljister idag har en webbshop. LÄS MER

  5. 10. : Levande skyltdockor - - En studie av kommunikationen till kunden via butikspersonalens klädsel

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :LINN JÖRGENSEN; JONSSON; [2014]
    Nyckelord :visuell kommunikation; personalklädsel; skyltdocka;

    Sammanfattning : I vårt arbete har vi valt att titta närmare på butikspersonalens klädsel. Vi har varit i kontakt med en mindre modebutik i Varberg, som uppmanar sin personal att endast klä sig utifrån butikens eget sortiment. LÄS MER