Sökning: "National Agency for Education"

Visar resultat 21 - 25 av 479 uppsatser innehållade orden National Agency for Education.

  1. 21. The Revision of the Grading Criteria for English in Swedish Upper Secondary School in 2021 : A qualitative document study

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Mathilda Asker Kling; [2023]
    Nyckelord :grading criteria; assessment; English as a FL; curriculum for upper secondary school 2011 revised 2021 ; syllabus; betygskriterier; bedömning; engelska som främmande språk; gymnasieskolans läroplan Gy11 reviderad 2021 ; kursplan;

    Sammanfattning : This document study aims to facilitate an understanding of the differences between the grading criteria for English 5, 6, and 7 (in Swedish upper secondary school) before 2021 and after. It also aims to facilitate an awareness of reactions to the changes among actors within the educational system. LÄS MER

  2. 22. Skolans basämnen inom fritidshemmet : Vad säger lärarna?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Jakob Marklund; Kaan Saygin; [2023]
    Nyckelord :After-school center; community; situated learning; basic subjects; collaboration.;

    Sammanfattning : The study focuses on how different after-school centers in Stockholm work with the school's basic subjects, Swedish, mathematics and English, within their activities, as well as how the after-school teachers view it. The study was done using a qualitative method and semistructured interviews with four different after-school teachers from four different schools. LÄS MER

  3. 23. Frankenstein and the Timelessness of Queer Identities: Teaching Mary Shelley’s Frankenstein through Queer Theory in the Upper-Secondary EFL classroom

    L3-uppsats, Lunds universitet/Engelska; Lunds universitet/Avdelningen för engelska

    Författare :Elsa Brandt; [2023]
    Nyckelord :Frankenstein; Mary Shelley; queer theory; queer pedagogy; EFL; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This paper analyses the pivotal gothic novel Frankenstein by Mary Shelley through a close queer reading, focusing on excerpts featuring the artificially created creature and their maker, Victor Frankenstein. The queer perspective is applied to the gender identity and expression of the creature, which is a reading that lends itself to the teaching of the novel to Swedish upper-secondary students because of the timelessness of the themes and its close ties to the 2022 recommendations of the Swedish National Agency for Education regarding sexuality, consent, and relationships. LÄS MER

  4. 24. EU-Undervisning i forskning : En litteraturstudie om vad EU blir som undervisningsinnehåll i tidigare forskning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Mahamud Hossain; [2023]
    Nyckelord :EU teaching; systematic literature review; education; civics; content; EU-undervisning; systematisk litteraturstudie; utbildning; samhällskunskap; innehåll;

    Sammanfattning : EU is an integral part of Sweden's social studies syllabus for both secondary and upper secondary school. Early on, these students will learn how EU's various institutions cooperate with each other to make certain decision and how these decisions affect us in our daily lives. LÄS MER

  5. 25. Valkompetens : En kvantitativ studie om lärares arbete med valkompetens för elever inom obligatorisk skola

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Sandra Dahlinger; [2023]
    Nyckelord :Career Management Skills; CMS; teachers; career guidance; choice of upper secondary programs; Valkompetens; lärare; bred vägledning; gymnasieval.;

    Sammanfattning : Omval inom och avhopp från gymnasieskolan har ekonomiska konsekvenser för såväl skola som samhället och individen själv. En utvecklad valkompetens från grundskolan ses som ett verktyg för att nå förändring. LÄS MER