Sökning: "Naturvetenskap konst"

Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden Naturvetenskap konst.

  1. 21. Framtagandet av gestaltningsskiss i sjukhusmiljö med sten och stenpartiväxter som utgångsmaterial

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektronik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Åsa Remes Eriksson; [2014]
    Nyckelord :rockery plants; rockery; rocket garden; naturalistic design; hospital; art; stenpartiväxter; stenparti; klippträdgård; naturlik gestaltning; sjukhus; konst;

    Sammanfattning : Enligt forskning har riktig natur och bilder av natur en avstressande effekt på människor i sjukhusmiljö. Stenpartier byggs ofta för att simulera naturliga förhållanden och kan upplevas som en tredimensionell landskapsmålning som förändras med årstidens växlingar. LÄS MER

  2. 22. Att förstå det vi ser – En studie om estetiska lärprocesser

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Ann-Ida Wallin; Biologi Naturvetenskap för lärare; [2014]
    Nyckelord :Estetiska lärprocesser; entreprenöriellt lärande;

    Sammanfattning : SammanfattningStudien är en empirisk undersökning med teoretisk bakgrund vars syfte tar avstamp i fyra frågeställningar kringestetiska lärprocesser. I arbetet granskas bland annat varför det är viktigt att tillämpa estetiska lärprocesser, vilkaförutsättningar som krävs för att kunna göra det, anledningarna till varför det inte är en vanligare arbetsmetod och huren serie lektioner med estetisk undervisning tas emot hos en gymnasieklass på det naturvetenskapliga programmet, somsedan tidigare inte har någon större erfarenhet av estetiska lärprocesser. LÄS MER

  3. 23. Bygga broar: Hur STEAM (science, technology, engineering, arts, and mathematics) förenar skolämnena i årskurs 4–6 med hjälp av nya tekniska hjälpmedel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Erika Kanaryd; [2014]
    Nyckelord :Creative; education; interdisciplinary; STEAM; technology; grades 4-6.; Kreativ; utbildning; tvärvetenskaplig; STEAM; teknologi; årskurs 4-6.;

    Sammanfattning : This thesis investigates the impact of STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics) education on middle school students (grades 4-6), focusing on how it enhances motivation, engagement and problem-solving abilities. Utilizing a systematic literature review the research examines the integration of technological innovations like Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) and Artificial Intelligence (AI) into STEAM education alongside the evolving role of teachers in this interdisciplinary approach. LÄS MER

  4. 24. Hur en app kan göra ett museibesök mer attraktivt : Hur en mobil applikation kan skapa mervärde till ett museibesök

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Christian Rydberg; Kristoffer Ruckemann; [2012]
    Nyckelord :App; Application; Communication; Museum; Business to Business; B2B; Company; Design; Marketing; App; Applikation; Kommunikation; Museum; Business to Business; B2B; Företag; Design; Marknadsföring;

    Sammanfattning : AudioApps är ett företag som tillverkar mobilapplikationer till bland annat museer och gallerier. Deras företagsidé är att göra museibesök roligare för besökare genom mobila audioguider. I den här undersökningen studeras utvecklingen av en sådan tjänst som tagits fram för Nationalmuseum, ett av Sveriges ledande museer. LÄS MER

  5. 25. "Comic Sans might get you killed"– how values are created and used in the evaluation of graphic quality

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Lisa Bengtsson; Karin Hägglund; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This is a bachelor thesis on how a group of Graphic Design and Communications (GDK) students at Linköping University evaluates aesthetic graphic quality. The aim of the thesis is to study how the students express themselves, what values the evaluation is based upon and the origin of these values. LÄS MER