Sökning: "Oliver Johansen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Oliver Johansen.

  1. 1. Hybridarbete: Ökad frihet för den anställde : En kvalitativ studie om hur motivationsfaktorer påverkar de anställda vid hybridarbete

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Adam Dietrich; Oliver Johansen; [2023]
    Nyckelord :Motivation; hybrid work; remote work; Motivation; hybridarbete; distansarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hybridarbete är en arbetsform som växt fram de senaste åren där distansarbete kombineras med arbete på kontor. I samband med Covid-19 pandemin var många kontorsarbetare tvungna att arbeta på distans och det är något som många har velat och haft möjlighet att göra efter. LÄS MER

  2. 2. Hur kan demens illustreras bättre inom film? : En studie om att visualisera det icke-visuella

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Oliver Andersson; Malin Johansen; [2021]
    Nyckelord :Dementia; Alzheimers; animation; visualize; illustration; film; Demens; Alzheimers; animation; visualisera; illustration; film;

    Sammanfattning : I denna undersökning utforskar vi hur demens kan illustreras på ett mer fullständigt vis inom film i jämförelse med det nuvarande medielandskapet. Det visuella berättandet har stort inflytande på hur vi lär oss ny information och vårt ändamål är på ett realistiskt sätt visualisera hur en demensdrabbad person ser och upplever sin omgivning och på det viset uppmana filmskapare till att vara mer medvetna med sitt filmskapande. LÄS MER

  3. 3. Alignment - Managing Brand Identity in Online Communities

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Gralberg; Oliver Olsson; Jacob Winther Johansen; [2010]
    Nyckelord :Brand Alignment; Brand management; Brand Identity; Brand Loyalty; Online Brand Community; Social Media; Net Promoter Score; Brand Identity Prism with a sense of community; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore how brand managers align their brand identity within online brand communities where the communication is shared in order to create a reinforcing point of contact instead of a source of mixed messages. Problem: With the increasing usage of the internet, brand managers are today forced and challenged to align and re-enforce a brand’s identity online within its brand community, while also promoting user generated content and customer engagement. LÄS MER