Sökning: "Online-trust"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade ordet Online-trust.
11. How do we form trust online? : Guidelines for designing e-commerce websites to be trust-inducing
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : En av de främsta anledningarna till att man väljer att delta i e-handel är att man har tillförlit till dess webbsida. Det huvudsakliga målet med den här uppsatsen är att utforska vad som skapar tillförlit online, hur det kan påverkas och varför detta är viktigt för e-handel. LÄS MER
12. No trust, no us : a study on interpersonal trust in collaborative lifestyles from a gender perspective
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : A highly debated subject today is the high level of consumption, how to reduce it and how to start consuming more sustainably. One consequence is an economy based on sharing, or so-called collaborative consumption, which has become exceedingly popular. LÄS MER
13. Trust Building for Online Private Sellers : Case of Taobao in China
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Aim:The aim of our study is to analyzeelements of online trust building process from sellers’ standpoint based on case study of Chinese website: Taobao. Method:This study was conducted in qualitative method with 12 interviewees as online sellers from Taobao website. LÄS MER
14. The sharing economy and Web 2.0 : a consumer perspective
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The concept of the sharing economy has gained increased attention among academicresearch and practitioners alike. The sharing economy presents a shift from the traditionalcommerce way of business to a more collaborative sharing of resources. LÄS MER
15. Förtroende på webben : En multinationell studie av studenters upplevelser av företags strategiska webbkommunikation.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Online trust is essential for companies wanting to succeed in the global market today, where web based communication is by far the most efficient way to reach potential clients. A global market brings globally diverse customers and, subsequently, questions on possible cultural differences arise. LÄS MER