Sökning: "Online-trust"

Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade ordet Online-trust.

  1. 11. How do we form trust online? : Guidelines for designing e-commerce websites to be trust-inducing

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Filip Lilja Bermlid; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En av de främsta anledningarna till att man väljer att delta i e-handel är att man har tillförlit till dess webbsida. Det huvudsakliga målet med den här uppsatsen är att utforska vad som skapar tillförlit online, hur det kan påverkas och varför detta är viktigt för e-handel. LÄS MER

  2. 12. No trust, no us : a study on interpersonal trust in collaborative lifestyles from a gender perspective

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Freja Emeus; Samuel Johansson; [2016]
    Nyckelord :collaborative consumption; collaborative lifestyles; trust; interpersonal trust; gender;

    Sammanfattning : A highly debated subject today is the high level of consumption, how to reduce it and how to start consuming more sustainably. One consequence is an economy based on sharing, or so-called collaborative consumption, which has become exceedingly popular. LÄS MER

  3. 13. Trust Building for Online Private Sellers : Case of Taobao in China

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Miaowen Xu; Xinlei Guo; [2016]
    Nyckelord :Online trust; Taobao; integrity; dynamic process; mutual trust;

    Sammanfattning : Aim:The aim of our study is to analyzeelements of online trust building process from sellers’ standpoint based on case study of Chinese website: Taobao. Method:This study was conducted in qualitative method with 12 interviewees as online sellers from Taobao website. LÄS MER

  4. 14. The sharing economy and Web 2.0 : a consumer perspective

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Naji Bazzi; Christine Opie; [2016]
    Nyckelord :Sharing economy; collaborative consumption; peer-to-peer; consumer behavior; Web 2.0; consumer engagement; online trust; eWOM;

    Sammanfattning : The concept of the sharing economy has gained increased attention among academicresearch and practitioners alike. The sharing economy presents a shift from the traditionalcommerce way of business to a more collaborative sharing of resources. LÄS MER

  5. 15. Förtroende på webben : En multinationell studie av studenters upplevelser av företags strategiska webbkommunikation.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Jonna Lindberg; [2015]
    Nyckelord :förtroende på webben; strategisk kommunikation; webbplatskommunikation; användarbeteende; nationell kultur;

    Sammanfattning : Online trust is essential for companies wanting to succeed in the global market today, where web based communication is by far the most efficient way to reach potential clients. A global market brings globally diverse customers and, subsequently, questions on possible cultural differences arise. LÄS MER