Sökning: "Open questions"
Visar resultat 11 - 15 av 2016 uppsatser innehållade orden Open questions.
11. Känsloladdade kommentarsfält – de nya offentligheterna : En kvalitativ fallstudie av nöjesparken Gröna Lunds kriskommunikation på Instagram efter Jetlinolyckan 2023
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Sociala medier är en plattform som kantas av känslor. Samtidigt vänder sig människor dit under kriser för att dela känslor och prata med varandra. I kommentarsfältet på Gröna Lunds Instagraminlägg, där de kommunicerar efter Jetlineolyckan, 2023, händer detta. LÄS MER
12. Organisationskulturens betydelse för work-life balance hos nyexaminerade i konsultbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : In this essay, work-life balance and organizational culture within the consulting industry among recent graduates has been examined. Both aspects have been previously studied in the consulting sector, but previous research has not been found where both aspects are investigated in relation to each other and recent graduates. LÄS MER
13. Solcellsfasad och brandsäkerhet: En jämförande studie av nationella och internationella regelverk, risker och åtgärder
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för BrandteknikSammanfattning : This student thesis explores the risks associated with integrated photovoltaic (PV) façades and the challenges associated with implementing them in construction projects. Underlining the significance of curbing greenhouse gas emissions and the potential for PV facades to transform the construction sector, concerns regarding fire safety have surfaced as a primary obstacle. LÄS MER
14. Lärarens upplevelse kring kontroversiellafrågor i SO-undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In a world characterized by constant changes and increasing diversity, controversialevents unfold in society on a daily basis. Given the School's role in educating democraticcitizens, it is imperative for educational institutions to adapt and incorporate current andcontroversial topics into their curriculum. LÄS MER
15. Folkmord i historieundervisningen : En översikt av forskning kring hur historielärare reflekterar, planerar och genomför undervisning om folkmord
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This knowledge overview, known as SAG, aims to answer questions regarding what the national and international research in didactics shows about how history teachers in secondary and upper secondary schools reflect, plan, and teach about genocide. The methods used for this overview were a systematic search of relevant research and the processing of chosen research articles. LÄS MER