Sökning: "Open questions"

Visar resultat 11 - 15 av 2016 uppsatser innehållade orden Open questions.

  1. 11. Känsloladdade kommentarsfält – de nya offentligheterna : En kvalitativ fallstudie av nöjesparken Gröna Lunds kriskommunikation på Instagram efter Jetlinolyckan 2023

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :André Johansson; Clara Richardson; [2024]
    Nyckelord :semiotic resources; emotions; communicative responses; crisis communication; legitimacy; amusement park; Instagram and social semiotic multimodal text analysis; semiotiska resurser; känslor; kommunikativa reaktioner; kriskommunikation; legitimitet; nöjespark; Instagram och socialsemiotisk multimodal textanalys;

    Sammanfattning : Sociala medier är en plattform som kantas av känslor. Samtidigt vänder sig människor dit under kriser för att dela känslor och prata med varandra. I kommentarsfältet på Gröna Lunds Instagraminlägg, där de kommunicerar efter Jetlineolyckan, 2023, händer detta. LÄS MER

  2. 12. Organisationskulturens betydelse för work-life balance hos nyexaminerade i konsultbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Anna Waldén; Mariana Westin; [2024]
    Nyckelord :Work-life balance; organizational culture; consulting sector; recent graduates and boundaryless work; organisationskultur; konsultsektorn; nyexaminerade och gränslöst arbete; Social Sciences;

    Sammanfattning : In this essay, work-life balance and organizational culture within the consulting industry among recent graduates has been examined. Both aspects have been previously studied in the consulting sector, but previous research has not been found where both aspects are investigated in relation to each other and recent graduates. LÄS MER

  3. 13. Solcellsfasad och brandsäkerhet: En jämförande studie av nationella och internationella regelverk, risker och åtgärder

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Jonathan Jonsson; [2024]
    Nyckelord :Integrated Photovoltaics; Fire; Photovoltaics; solcell; integrerade solceller; solcellsfasad; BIPV; Building façade; Integrated PV; integrerad solcellsfasad; solceller byggregler; normative framework; standard; building code; fire risks; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This student thesis explores the risks associated with integrated photovoltaic (PV) façades and the challenges associated with implementing them in construction projects. Underlining the significance of curbing greenhouse gas emissions and the potential for PV facades to transform the construction sector, concerns regarding fire safety have surfaced as a primary obstacle. LÄS MER

  4. 14. Lärarens upplevelse kring kontroversiellafrågor i SO-undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sylvester Hjerpe; Patrik Winitsky; [2024]
    Nyckelord :Agonism; controversial issues; controversial topics; democratic education; deliberative conversations; power relation; sensitive subjects; social studies didactics.;

    Sammanfattning : In a world characterized by constant changes and increasing diversity, controversialevents unfold in society on a daily basis. Given the School's role in educating democraticcitizens, it is imperative for educational institutions to adapt and incorporate current andcontroversial topics into their curriculum. LÄS MER

  5. 15. Folkmord i historieundervisningen : En översikt av forskning kring hur historielärare reflekterar, planerar och genomför undervisning om folkmord

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Isabella Grahn; Karine Giorgelli; [2024]
    Nyckelord :genocide; history teachers; historical consciousness; historical culture; holocaust; narrative competence.;

    Sammanfattning : This knowledge overview, known as SAG, aims to answer questions regarding what the national and international research in didactics shows about how history teachers in secondary and upper secondary schools reflect, plan, and teach about genocide. The methods used for this overview were a systematic search of relevant research and the processing of chosen research articles. LÄS MER