Sökning: "Opinion leader"
Visar resultat 11 - 15 av 86 uppsatser innehållade orden Opinion leader.
11. Ledares egenskaper som är av vikt för äldres deltagande inom gruppträning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för folkhälso- och idrottsvetenskapSammanfattning : Syftet i denna studie var att undersöka äldres uppfattningar om vikten av ledares egenskaper för att delta i gruppträning och vad de äldre anser vara ett framgångsrikt ledarskap. Frågeställningarna som användes för att besvara syftet var: Vilka egenskaper hos ledare är av störst vikt för äldres deltagande i gruppträning? Skiljer sig äldres uppfattningar om vikten av ledares egenskaper i förhållande till vilken gruppaktivitet som utövas? Vilken ledarskapsinriktning kan man koppla till de ledaregenskaper som är av vikt för äldres deltagande inom gruppträning? Metoden för att besvara syftet har tillämpats utifrån en tvärsnittsstudie hos äldre (65 +) som deltar i gruppträning för äldre. LÄS MER
12. Implementation of m-Health for Asthma Management in India
Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Mobile Health (mHealth) in evidence-based patient care is a fast-growing technology that is yet to be adapted in the healthcare setting for managing asthma. This research thesis aims to understand the determinant factors that can be recognized as drivers and barriers for mHealth implementation for asthma. LÄS MER
13. Vaccinmotstånd i online communities : En fallstudie om vaccinmotståndares kommunikation på Facebook
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : In 2019, the World Health Organization classified vaccine hesitancy as one of the ten biggest threats to global health. Since then, the anti-vaccination movement has expanded, at the same time as the Covid-19 virus has spread around the world. LÄS MER
14. Sinolytics- AI analysis programme for key opinion leader marketing
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för fysikSammanfattning : .... LÄS MER
15. Influencer marketing i klädbranschen : En kvantitativ studie om hur generation Z:s attityder till mode och kläder påverkas av influencer marketing
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att skapa en förståelse kring hur kvinnor inom generation Z:s attityder till mode och kläder påverkas av influencer marketing som marknadsföringsstrategi. Det grundar sig i att det har identifierats ett antal kunskapsgap som att det saknas forskning på generation Z som konsumenter och även inom fenomenet influencer marketing. LÄS MER