Sökning: "Opinion leader"
Visar resultat 16 - 20 av 86 uppsatser innehållade orden Opinion leader.
16. Vägen till en grön profil : En kvalitativ studie om uppbyggnaden av personligt varumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Miljöfrågan är ett av dagens hetast diskuterade ämnen. Detta är mycket tack vare framfarten av sociala medier och influencers som öppnat upp för samtal med människor världen över. Personligt varumärke innebär en praxis av att framhäva och marknadsföra sig själv som ett varumärke. LÄS MER
17. France at war - Hollande’s securitization of terrorism after the 2015 attacks and the reaction of the French public
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : As terrorism after the 9/11 attacks has emerged as one of the most important threats to international security, the political discourse used by world leaders regarding the topic is becoming more and more essential to study. One way to do this is by using securitization theory, which helps us understand how something becomes a security issue, and how security threats are socially constructed through the use of language. LÄS MER
18. Ett nej är alltid ett nej, men inte när man vaccinerar : En kvalitativ intervjustudie om skolsköterskors syn på sin roll som vaccinationsförespråkare
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: HPV är den vanligaste sexuellt överförbara infektionen i Sverige. Flickor vaccineras redan mot HPV, från hösten 2020 kommer pojkar vaccineras. Vaccinationstäckningen är lägre än övriga vaccin i vaccinationsprogrammet. Information och rekommendation från vårdgivare har visat sig ha betydelse för vaccinationstäckningen. LÄS MER
19. EU-medborgares nationella och transnationella identiteter och dess påverkan på europeisk integration : Ett socialkonstruktivistiskt perspektiv på europeiskt integration
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/StatsvetenskapSammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the role of identity when it comes to European integration. Specifically, the citizen of the European Union’s identity as exclusive national or as transnational. LÄS MER
20. INFLUENCERS - DEN NYA MARKNADSFÖRINGSKANALEN? : En kvalitativ studie om huruvida unga kvinnors intentioner och konsumtionspreferenser påverkas av att influencers rekommenderar produkter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : The research area of the essay highlights the development of digital media and its importance for consumers today. Furthermore, the communication has been through a change and it is now possible for everyone to spread information and communicate with people in an easy way through social media. LÄS MER