Sökning: "Opinion leader"

Visar resultat 6 - 10 av 86 uppsatser innehållade orden Opinion leader.

  1. 6. Brand awareness på sociala medier genom influencer marketing : En kvalitativ studie om hur kända företag på sociala medier arbetar med influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Linnea Brolin; Isabelle Chamoun; [2022]
    Nyckelord :Brand equity; Opinion leader; Influencer marketing; The match-up effect; Brand equity; Opinion leader; Influencer marketing; The match-up effect;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring på sociala medier är ett modernt fenomen inom markandsföringsvärlden och ett koncept som företag kan skapa ökad brand awareness genom (Adebanjo & Michaelides, 2010; O’Reilly, 2005). Influencer marketing kommer från celebrity brand endorsing, användning av kända personer i reklam för företag. LÄS MER

  2. 7. Ledarskap på distans : En kvalitativ studie om hur ledarskap på distans påverkar relationerna mellan chef och medarbetare

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabelle Aldåsen; Anna Marosan; [2022]
    Nyckelord :Distance work; telework; distance leadership; work relations; Covid-19; communication; support; organizational structure; Arbete på distans; distansledarskap; arbetsplatsrelationer; covid-19; kommunikation; stöd; organisationsstruktur.;

    Sammanfattning : I början av år 2020 drabbades vårt samhälle av Covid-19 pandemin, vilket medförde riktlinjer som innebar att flertal organisationer aktualiserade ett arbete på distans. Det har i mångt och mycket diskuterats kring hur distansarbetet har påverkat organisationerna såväl som de individer som organisationen innefattas av. LÄS MER

  3. 8. The innovation intermediary’s guide to the AI Factory - A study of AI Sweden as an intermediary in a system of innovation

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Felix Enocksson; Fredrik Melin; [2021-07-07]
    Nyckelord :AI; Diffusion; Innovation intermediaries; Technological Innovation Systems; Technology Transfer;

    Sammanfattning : This paper investigates the role of intermediaries in innovation systems. By studying how AI Sweden accelerates the use and adoption of artificial intelligence on a national level, it focuses on how an intermediary adds value in a technological innovation system. LÄS MER

  4. 9. Menstruation, prestation och idrott : En enkätundersökning om elitidrottarens upplevelse

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Anna Fäldt; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Menstruation can be perceived as taboo to talk about in a sports context. Hormone fluctuations during the menstrual cycle can affect sports performance through changes in strength, endurance, balance, and mood. LÄS MER

  5. 10. “All of the black women in me are tired today” : En studie om Black Lives Matter-aktivisten Alicia Garzas twittrande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Emelie Gerdin; Elvira Svensson; [2021]
    Nyckelord :twitter; digital activism; critical discourse analysis; critical theory; two-step flow hypothesis; opinion leaders; black lives matter;

    Sammanfattning : In this article, we explore the Black Lives Matter activist Alicia Garza's Twitter usage during the month of June in 2020 with a critical discourse analysis (CDA). Our aim with the study was to examine the underlying motives and values in Garzas tweeting, and if there were any prevailing themes, in order to see if there was a difference between the discourse used for personal matters and the discourse related to her activism. LÄS MER