Sökning: "PR media"

Visar resultat 11 - 15 av 188 uppsatser innehållade orden PR media.

  1. 11. Kommunikation om finansiella skandaler

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elisabet Benson; Tarek Al Saadi; Hogr Aziz; [2020]
    Nyckelord :Media Framing theory; Agenda Setting theory; information; PM; dagstidningar.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vinklas information på olika sätt beroende på om den kommer från företagets egen PR-avdelning eller från journalister från en dagstidning. Med hjälp av Media Framing theory och Agenda Setting theory har detta undersökts och det tyder på att det förekommer vinklingar... LÄS MER

  2. 12. Konsumenternas krav på varumärket: Prata med oss, ge oss erbjudanden och inspirera : En kvantitativ studie om svenska kvinnors konsumtionsvanor, upplevelser och åsikter kopplat till NA-KD’s innehåll på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Victoria Stenstad; [2020]
    Nyckelord :Public relations; strategic communication; content; social media consumer; Instagram; Public Relations; strategisk kommunikation; sociala medie-användare; content; Instagram;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate the respondents’ consumption habits, experiences and opinions linked to NA-KD’s content on Instagram, to see which of the four communication models within PR (Grunig & Hunt 1984) that are reflected in their experiences, opinions and consumption.   Method: The study is based on a quantitative web survey, which was answered by Swedish women, aged 16-35, who follows @nakdfashion on Instagram. LÄS MER

  3. 13. Bakom bilden : En semiotisk bildanalys som analyserar hur Way Out West visuellt framställer kvinnliga och manliga artister i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Damlin; Nelly Franzén; Annie Frivold; [2020]
    Nyckelord :Representation; semiotics; social constructions; stereotypes; idealization; faceism; Representation; semiotik; sociala konstruktioner; stereotyper; idealization; faceism;

    Sammanfattning : Men and women have been represented in different ways in media for a long time. Images and visual documents are important tools for companies in marketing so that they can convey their messages in the most desirable and presentable way possible (Ekström, Ottosson & Parment 2017). LÄS MER

  4. 14. Det stora mjölkkriget ur medias perspektiv - historiska Arla mot nytänkande Oatly : En kvantitativ innehållsanalys av mediegestaltningen av Arla och Oatly mellan år 2014 och 2018

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Olivia Hahne; Rebecca Jonsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In one corner of the fighting rink stands Arla, with its nutrient enriched and healthy dairy formulas has dominated the national dairy market for centuries. In the opposite corner is the stands the underdog Oatly, who is questioning the current dairy industry with its innovative and environmental oat products. LÄS MER

  5. 15. How do Social Media Entrepreneurs Monetize YouTube?

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Artemis Katsimente; Ida-Maja Eldås; [2020]
    Nyckelord :Social Media Entrepreneur; YouTube; Monitization;

    Sammanfattning : Background: Regarding previous literature, there has been much focus on Social Media in recent years. Researchers have elaborated on how social media platforms are tools for big companies or SMEs in terms of marketing and networking. Moreover, research shows how individuals can use social media as an entrepreneurial platform. LÄS MER