Sökning: "PR media"

Visar resultat 16 - 20 av 188 uppsatser innehållade orden PR media.

  1. 16. Den missförstådda kommunikatören : En kvalitativ intervjustudie om hur kommunikatörerna ser på bilden som ges av yrket samt hur kommunikatörer använder diskursiva verktyg för att skapa sin yrkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Victoria Bertilsson; Emelie Halltoft; [2020]
    Nyckelord :Communicators; Professional identity; Social identity; News media; PR practitioner; Kommunikatörer; Yrkesidentitet; Social identitet; Nyhetsmedier; PR;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis was to examine the development of PR practitioner professional identity. The purpose was to examine how PR practitioner reason/talks about the image of the profession and how communicators use discursive tools to create their professional identity. LÄS MER

  2. 17. "I samarbete med..." : Ett experiment om tillit och trovärdighet till influencers

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Mikaela Haglund; [2020]
    Nyckelord :Trust; credibility; influencers; recommendations; experiment; Tillit; trovärdighet; influencers; rekommendationer; experiment;

    Sammanfattning : Samhällets digitalisering har inte bara ändrat på sättet som konsumenter söker information om produkter och tjänster. Nu ser vi även hur företag följer trender och anpassar sig för att nå konsumenterna där de befinner sig. LÄS MER

  3. 18. Om politisk PR, Lögnfabriker och den publika sfärens fall : En kritisk diskursanalys av innehåll och strategi i Sverigedemokraternas PR-aktiviteter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Agnes Liminga; Östman Nellie; [2020]
    Nyckelord :Political PR; The Public Sphere; Organized Persuasive Communication; Critical Discourse Analysis; Right wing populism; Sverigedemokraterna; Politisk PR; strategisk kommunikation; kritisk diskursanalys; högerpopulism; Sverigedemokraterna;

    Sammanfattning : This study concerns political communication in general, and right-wing populist PR in particular. Research shows that the role of mass media in liberal democracies has changed as a result of emerging social- and alternative media. LÄS MER

  4. 19. Skapa förväntan - Mer än ett PR-trick : Hur företag skapar förväntan innan premiär i en digital kontext för produkter och tjänsters framgång.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lars Jarkell; Moa Ullmark; [2019]
    Nyckelord :Anticipation; Launch Strategy; Trust; Social Media; Targeted Communication; Förväntan; Lanseringsstrategi; Förtroende; Sociala medier; Riktad kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att öka förståelsen för hur företag arbetar med strategi och taktik för att skapa förväntan på marknader innan en produkts premiär. Hur det går till när förväntan skapas innan produktpremiär, utan att det slår över och får negativa konsekvenser för produkten eller tjänsten, är ett område som kan anses vara outforskat. LÄS MER

  5. 20. Journalister och PR-konsulter – grannar som inte hälsar? En kvalitativ studie om nyhetsvärde i svenskt PR-arbete

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Desirée Frank; Alicia Asklund; [2019]
    Nyckelord :PR; nyhetsvärde; neoinstitutionell teori; gatekeeping; medielogik; medialisering;

    Sammanfattning : AbstractTitel: PR-konsulter och journalister – grannar som inte hälsar? En kvalitativ studie om nyhetsvärde i svenskt PR-arbete.Författare: Alicia Asklund och Desirée FrankNivå: Examensarbete på kandidatnivå inom Medie- och kommunikationsvetenskap Institution: Konst, Kultur och Kommunikation (K3)Fakultet: Kultur och samhälle Lärosäte: Malmö universitet Handledare: Emil Stjernholm Examinator:Termin och år: Vårterminen 2019Sökord: PR, nyhetsvärde, nyhetsvärderingskriterier, neoinstitutionell teori, gatekeeping, medielogik, medialisering, tematisk analys, retorisk analys, kvalitativ studie, intervju, textanalysSökord: PR, nyhetsvärde, nyhetsvärderingskriterier, neoinstitutionell teori, strategisk kommunikation, tematisk analys, retorisk analys, kvalitativ studie, intervju, textanalysProblembakgrund och syfte: Konkurrensen om medieutrymmet ökar och skapar nya kommunikativa spelregler som PR-konsulterna måste förhålla sig till. LÄS MER