Sökning: "Pedagogisk kvalité"

Visar resultat 6 - 10 av 30 uppsatser innehållade orden Pedagogisk kvalité.

  1. 6. Förebyggande och främjande -om tidiga insatser i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ulrika Artberger; [2019]
    Nyckelord :Förebyggande arbete; förskolan; pedagogisk dokumentation; specialpedagogens roll; tidiga insatser;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Artberger, Ulrika (2018). Förebyggande och främjande – om tidiga insatser i förskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 7. Den specialpedagogiska kompetensen inom elevhälsan

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Petra Runström Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Elevhälsa; salutogent perspektiv; skydds- och riskfaktorer; speciallärare; specialpedagog; specialpedagogisk kompetens;

    Sammanfattning : Hälsa och lärande påverkas av samma faktorer. En fullständig skolgång av god kvalité är en av de viktigaste skyddsfaktorerna för att motverka ohälsa och utanförskap i samhället. LÄS MER

  3. 8. "Det får inte vara High Chaparral, liksom!" : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar om systematiskt kvalitetsarbete i skolan

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Johan Wirzén; [2018]
    Nyckelord :fenomenografi; kvalitativ intervju; kvalité i pedagogisk kontext; systematiskt kvalitetsarbete; redskap i pedagogisk kontext; styrning;

    Sammanfattning : ABSTRACT Johan Wirzén We Can´t Always Be at Sixes and Sevens! – a Study of Teachers Experiences of Systematic quality work Pages: 40 This study examines teachers´ experiences of Systematic quality work in an educational context. The methodological framework is phenomenography. LÄS MER

  4. 9. Att ansöka om tilläggsbelopp : -en fråga om pedagogisk grundsyn

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Dimitrios Nikolaou; [2018]
    Nyckelord :Assessment; children with special needs; preschool; scientific basis; proven experience; bedömning barn i behov i förskolan; barn av särskilt stöd i förskolan; ansöka om tilläggsbelopp; vetenskaplig grund om barn i behov av särskilt stöd;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka om pedagoger i förskolan söker tilläggsbelopp för barn i behov av särskilt stöd på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet enligt svensk skollag 2010:800 som berör all utbildningsverksamhet och alla som deltar inom utbildning och undervisningssammanhang. För att få svar på studiens frågeställningar har studien haft tillgång till ett underlag från två kommuner. LÄS MER

  5. 10. Kvalité i lärplattformar för högre utbildning

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :CALLISTO UTRIAINEN; [2017-09-04]
    Nyckelord :lärplattform; digitalisering; pedagogisk kvalité; pedagogisk kvalité;

    Sammanfattning : Denna uppsats hade ambitionen att belysa följande forskningsfråga: Vilka krav på kvalitéer ställer användare på en ny lärplattform (LMS) när de ombeds resonera utifrån vad de vill kunna göra som skulle förbättra och/eller utveckla verksamheten? Tidigare forskning har lyft fram olika kvalitéer hos LMS och jämförelser samt rangordning av olika system har gjorts. Man hyllar möjligheterna till kommunikation och kollaborativa ytor, och systemen med flest funktioner tenderar att väljas utan eftertanke om hur funktionerna ska bidra till lärandet. LÄS MER