Sökning: "Personalized Promotion"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Personalized Promotion.
1. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER
2. Upplevelser och erfarenheter av fysisk aktivitet hos personer med multipel skleros : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Multipel skleros (MS) är en kronisk sjukdom som ger flera olika symtom och påverkar individens livskvalitet på olika sätt. Olika träningsformer kan ge ett flertal hälsofördelar för personer med MS. LÄS MER
3. PERSONERS UPPLEVELSE OCH ERFARENHET AV EGENVÅRD VID DIABETES MELLITUS TYP 2 : En beskrivande Litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Diabetes typ-2 benämns som en kronisk sjukdom som orsakar högt b-glukos och det uppkommer av otillräcklig produktion av insulin eller av insulinresistens i kroppens vävnader. För hantering av diabetes måste vissa handlingar utföras såsom koständring, regelbunden träning, viktminskning, eventuellt diabetesmedicin eller insulinbehandling, blodsockerövervakning som kallas för egenvård. LÄS MER
4. Evolving Loyalty Programs- Merging Classic Loyalty with New Technology
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this thesis is to determine how a technolo-gically enhanced shopping tool, synergizing eCRM tech-niques with personalized promotion at the point-of-sale, can increase customer loyalty by considering perceptions of current grocery retailer loyalty programs in Sweden. Methodology: An exploratory research was undertaken in the light of a qualitative method collecting primary data through focus group interviews. LÄS MER