Sökning: "Porters five forces"
Visar resultat 51 - 55 av 77 uppsatser innehållade orden Porters five forces.
51. Business Relationship Dissolution : The impact of relationship properties
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : The Bachelor Thesis focuses on the research of the dissolution process. Recent literature claims that up today there is a theoretical gap in this field. So far models of reasons, stages, actors and communication strategies are evolved and here explained. LÄS MER
52. Internationalization of Chinese Construction Equipment Firms : “Take-off Drivers & Entry Strategies”
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : This master thesis investigates how Chinese construction equipment firms internationalize (i.e. how they enter new markets and how they are driven to exit their own). LÄS MER
53. The impact of the government policy on the Chinese electric gehicle industry and business strategy management : Case of FAW
Master-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: The electric vehicle industry is an emerging industry worldwide. In China the development of the electric vehicle industry is rapid. The government policy is of great influence on the economy in the Chinese context. LÄS MER
54. Survival on the Reregulated Swedish Pharmacy Market - The former monopoly Apoteket AB responds to competition
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of the thesis is to study how a state owned monopoly company, with historical responsibilities towards society, is affected by competition and how it uses its resources to maintain a strong position on the competitive market. The case study has been conducted by using qualitative methods. LÄS MER
55. Positionering och dess betydelse för framgång inom mobilbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Positionering och dess betydelse för framgång inom mobilbranschen Seminariedatum: 2010-06-04 Ämne/kurs: FEK P01, examensarbete, magisternivå, Strategic Management, 15 högskolepoäng Författare: André Agnesson Franzén och Jesper Ling Handledare: Matts Kärreman Fem nyckelord: Positionering, mobilbranschen, Sony Ericsson, interna faktorer, externa faktorer Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera vilka externa och interna faktorer som påverkar företags positioneringar inom mobilbranschen. Utifrån detta resultat ämnar vi dra slutsatser kring hur viktig en tydlig positionering är för att nå framgång inom denna bransch. LÄS MER