Sökning: "Jesper Ling"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Jesper Ling.
1. Är den positiva redovisningsteorin användbar? : En kvantitativ studie som testar giltigheten av de tre hypoteserna grundade i positiv redovisningsteori på svenska börsnoterade företag i industribranschen
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
2. Propulsion Unit of a 3DOF Helicopter
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Fluida och mekatroniska system; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : This Bachelor thesis is a part of a bachelor project which includes building, programming and controlling a 3DOF tandem helicopter. This particular report deals with the propulsion units, i.e. the motors and propellers of the helicopter. LÄS MER
3. Positionering och dess betydelse för framgång inom mobilbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Positionering och dess betydelse för framgång inom mobilbranschen Seminariedatum: 2010-06-04 Ämne/kurs: FEK P01, examensarbete, magisternivå, Strategic Management, 15 högskolepoäng Författare: André Agnesson Franzén och Jesper Ling Handledare: Matts Kärreman Fem nyckelord: Positionering, mobilbranschen, Sony Ericsson, interna faktorer, externa faktorer Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera vilka externa och interna faktorer som påverkar företags positioneringar inom mobilbranschen. Utifrån detta resultat ämnar vi dra slutsatser kring hur viktig en tydlig positionering är för att nå framgång inom denna bransch. LÄS MER
4. Brand equity och dess överförbarhet på svensk idrottsverksamhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hur överförbar är teorin kring Brand Equity från företagsvärlden till idrottsföreningars varumärkesbyggande? Syftet med denna studie är att utreda huruvida teorin kring begreppet brand equity är applicerbar även på idrottsföreningars varumärkesbyggande. Vi har valt att ha ett abduktivt synsätt i vår studie och vårt empiriska material är baserat på kvalitativa semistrukturerade intervjuer med marknadsansvariga från två svenska fotbollsklubbar. LÄS MER