Sökning: "Andre Agnesson Franzén"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Andre Agnesson Franzén.

  1. 1. Positionering och dess betydelse för framgång inom mobilbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andre Agnesson Franzén; Jesper Ling; [2010]
    Nyckelord :Positionering; mobilbranschen; Sony Ericsson; interna faktorer; externa faktorer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Positionering och dess betydelse för framgång inom mobilbranschen Seminariedatum: 2010-06-04 Ämne/kurs: FEK P01, examensarbete, magisternivå, Strategic Management, 15 högskolepoäng Författare: André Agnesson Franzén och Jesper Ling Handledare: Matts Kärreman Fem nyckelord: Positionering, mobilbranschen, Sony Ericsson, interna faktorer, externa faktorer Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera vilka externa och interna faktorer som påverkar företags positioneringar inom mobilbranschen. Utifrån detta resultat ämnar vi dra slutsatser kring hur viktig en tydlig positionering är för att nå framgång inom denna bransch. LÄS MER

  2. 2. Internal and external drivers of Corporate Social Performance in developing countries - A case study of Tetra Pak India

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joakim Wikström; Johan Nilsson; Andre Agnesson Franzén; [2010]
    Nyckelord :CSR; Tetra Pak; CSP; MNC; Stakeholder; waste management; philantropy; Corporate social responsibility; Environment; Driving forces; Sustainability; India; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Internal and external drivers of corporate social performance in developing countries Seminar date: 2009-01-22 Course: FEKK01, Degree Project Undergraduate level, Business Administration Authors: André Agnesson Franzén, Johan Nilsson, Joakim Wikström Advisor: Gösta Wijk Key words: Corporate social responsibility, Environment, Driving forces, Sustainability, India Purpose: The main purpose of this study is to sketch how a developed country MNC in India utilizes social responsibility activities especially from an environmental perspective and from that point be able to identify elements in the internal and external environment that act as drivers of CSP. Additional, the authors attempt to investigate the trade-off between business and society associated with various CSR initiatives employed by the case company. LÄS MER