Sökning: "Positionering i marknaden"

Visar resultat 1 - 5 av 112 uppsatser innehållade orden Positionering i marknaden.

  1. 1. Vägen mot hållbarhet : En kvalitativ studie av hur ett företag anpassar marknadsföringsstrategier för att uppnå hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hedenfeldt; Rebecca Abrahamsson; [2024]
    Nyckelord :Hållbarhet i företag; marknadsföringsstrategier; anpassning; STP-modellen; hållbara marknadsmixen;

    Sammanfattning : Företag behöver idag ansvara för hållbarhet i sin verksamhet, däribland i sina marknadsföringsstrategier, för att vara konkurrenskraftiga på marknaden. Forskning menar att detta kräver välanpassade marknadsstrategier som påvisar hållbarhetsarbetet för intressenter. LÄS MER

  2. 2. Convolutional Neural Network (CNN) för klassificering av ritningar i dokument

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Julia Damgard; Emelie Löfgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This bachelor’s thesis was implemented with the purpose of investigating the development and implementation of a classification model for identifying drawings in PDF files. The thesis has been conducted at Tendium AB, a company that aims to simplify public procurement using artificial intelligence. LÄS MER

  3. 3. Det nya vita guldet - En kvalitativ studie av vita snusvarumärkens positionering och marknadsföring på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Svensson; Philip Östenson; William Andersson Kuhnke; [2023]
    Nyckelord :positioning; messages; nicotine; semiotics; marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur positioneras och marknadsförs vitt snus i Sverige? Vilka budskap sänder vita snusvarumärken i sin reklam och vilka är dessa budskap riktade till? Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur det vita snuset är positionerat och marknadsförs på den svenska marknaden för valda fallföretag samt undersöka vilka budskap de sänder, för att bidra till teorin med insikter om positionerings- och marknadsföringsstrategier för det vita snuset i Sverige. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär och utgår ifrån en semiotisk bildstudie med stöd utav två fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  4. 4. Noggrannhet av RTK-GPS-positionering av enskilda frön vid precisionssådd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Industriell elektroteknik och automation

    Författare :Oskar Wikfeldt; Christoffer Pålsson Andersson; [2023]
    Nyckelord :Agriculture; Individual plant care; RTK; GPS; GNSS; Geo-referencing; Seed mapping; Agriculture and Food Sciences; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : With higher demands on farmers to reduce the usage of fertilizers and pes ti cides because of their negative environmental impact, as well as the rising prices of resources required for agriculture, precision agriculture has become a big focus in today’s agriculture research. Individual plant care systems are a big part of precision agriculture, and accurate information about the po si tions of individual plants is required for these systems. LÄS MER

  5. 5. Att särskilja sig genom grön marknadsföring : en flerfallstudie på modebranschen

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Adrian Cicek; Alexander Wallin; [2022]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; marknadskommunikation; AIDA-modellen; positionering legitimitet;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har den gröna marknadsföringen blivit allt vanligare, det beror på att konsumenter har blivit medvetna om klimatförändringar som modeindustrin står för. Modeföretagen har stor påverkan på klimatet samtidigt som konsumtion av kläder har ökat den senaste tiden. LÄS MER