Sökning: "Pr byrå"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Pr byrå.

  1. 1. Belöningssystem Och Motivation I Små- Och Medelstora Redovisningsbyråer I Sverige : En kvalitativ studie om användningen av belöningssystem och dess påverkan på anställdas motivation och nöjdhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Rawan Shamieh; Edin Tahiri; James Manzi; [2024]
    Nyckelord :Rеward systеm; financial rеward; non-financial rеward; motivation; intrinsic motivation; еxtrinsic motivation; small and mеdium accounting firms; Bеlöningssystеmеt; ekonomiska bеlöning; ickе-ekonomiska bеlöning; motivation; inrе motivation; yttrе motivation; små och mеdеlstora rеdovisningsbyråеr;

    Sammanfattning : Background and problеms: In thе accounting industry, charactеrizеd by intеnsivе workloads and high dеmands, small and mеdium-sizеd firms facе thе challеngе of compеting for a limitеd pool of qualifiеd workforcе. Simultanеously, thеy must navigatе rеsourcе constraints whilе maintaining еfficiеncy and quality in thеir opеrations. LÄS MER

  2. 2. PR - Strösslet på Marknadsföringen : Varumärkesbyggande PR-aktiviteter för modeföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Emma Johansson; Kornelia Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Modebranschen; PR-byrå; PR-aktiviteter; Varumärkesbyggande; Relationsmarknadsföring; Synlighet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Att rida på hållbarhetsvågen: enlegitimerande boost för PR? : En kvalitativ studie om branschmönster och legitimeringar blandsvenska PR-byråer

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Wilma Reinitz Lundbergh; Kerstin Ågren; [2022]
    Nyckelord :Hållbarhet; Hållbarhetskommunikation; Kritisk diskursanalys; Legitimitet; Ny-institutionell teori; PR-byrå; Webbtexter;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka om och i så fall hur PR-byråer använder hållbarhetsdiskursen för att legitimera sina verksamheter. Det görs genom en kvalitativ textanalys där vi eftersträvar att bidra med kunskap om branschmönster och legitimeringar i svensk PR-praktik. LÄS MER

  4. 4. Tala ur Mustaschen : Hur bygger en framgångsrik byrå sitt varumärke?

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Josefin Adebro; Ellen Persson; [2020]
    Nyckelord :Identitet; profil; image; varumärke; reputation management; legitimitet; PR-byrå;

    Sammanfattning : En undersökning av byrån Mustasch utifrån identitet, profil och image som sedan kopplats samman med teorier gällande legitimitet och reputation management. Metoderna för denna undersökning var en kvantitativ innehållsanalys samt enkät med utrymme för kvalitativa tolkningar. LÄS MER

  5. 5. Värdet av Influncer Marketing : En studie om hur svenska PR-byråer ser på värdet av Influencer Marketing och hur de mäter detta värde.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :James Brattström; Arvid van Krieken; [2020]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Värde; IM; PR-byrå och mätning.;

    Sammanfattning : This report aims to investigate how Public Relation-firms sees the value of influencer marketing and how they measure that value. Influencer marketing is a phenomenon which is on the rise in today's digital marketing society and understanding the value it can add is therefore of great importance. LÄS MER