Sökning: "Practical autonomy"

Visar resultat 1 - 5 av 89 uppsatser innehållade orden Practical autonomy.

  1. 1. Är det någon som bryr sig? : En studie av hur autonomi, kompetens och tillhörighet påverkar motivation och arbetsprestation hos högskolelärare och yrkesidrottstränare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jakob Sanfridsson; Lina Tollsten; [2024]
    Nyckelord :Self-determination theory; Autonomy; Competence; Relatedness; Leadership; Motivation; Självbestämmandeteorin; autonomi; kompetens; tillhörighet; ledarskap; motivation;

    Sammanfattning : Titel: Är det någon som bryr sig? - En studie av hur autonomi, kompetens och tillhörighet påverkar motivation och arbetsprestation hos högskolelärare och yrkesidrottstränare   Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Jakob Sanfridsson och Lina Tollsten   Handledare: Monika Wallmon   Datum: 2024, januari   Syfte: Att undersöka och analysera motivationsfaktorer hos högskolelärare och yrkesidrottstränare, utifrån självbestämmandeteorin. Genom att identifiera likheter och skillnader i motivationsdrivkrafter för dessa två grupper, ämnar studien bidra till en djupare förståelse av hur olika faktorer påverkar motivationen inom olika yrkesområden. LÄS MER

  2. 2. GETTING READY TO LEARN IN VR

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Alice Zupančič; [2023-10-10]
    Nyckelord :VR; Virtual reality; collaborative VR; collaborative learning; immersive virtual environments; virtual learning environments; user onboarding; VR onboarding;

    Sammanfattning : Purpose: VR’s unique affordances offer significant potential for education, but the steep learning curve hinders users from fully benefiting from the technology. Onboarding plays a pivotal role in bridging the gap between novice users and the complexities of collaborative VR environments, contributing to the broader goal of making VR education more accessible and user-friendly. LÄS MER

  3. 3. ”There is a need for people who can provide a transition”: A case study of how educational activities empower actors to engage in a local transition of the waste system on Bornholm, Denmark

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Kathrine Gjesing Hansen; [2023]
    Nyckelord :socio-institutional transitions; Denmark; power; education; municipal waste management; Sustainability Science; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sustainable waste management is a complex task within environmental governance, and municipalities play a key role in governing a transition of the waste system toward prevention and reuse. This calls for an enhanced understanding of local capacities for change, and therefore this thesis adopts a socio-institutional perspective on the power of actors to influence local transitions. LÄS MER

  4. 4. Change management within digital transformations : A study on how to manage a digital change project

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Amelia Ivars; Caroline Sandvik; [2023]
    Nyckelord :change management; digital transformation; resistance; readiness; automation; digital change;

    Sammanfattning : This study addresses the issue of a high failure rate for digital transformations and the neglect of working with social aspects of technological changes by answering the question How can organizations work with change management within a digital transformation project to facilitate a change? The study follows a qualitative approach where a case study involving interviews was conducted at a globally leading manufacturing company within the automotive industry. The case study investigated a project which involved a new production concept with new technology and methods of working, which has inspired further projects and started a digital transformation journey at the case company. LÄS MER

  5. 5. AUTONOMIREFORMEN I PRAKTIKEN : En detaljerad fallstudie av Örebro universitet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Ida Björklund; Emilia Malm; [2023]
    Nyckelord :Autonomy; new public management; collegial values; top-down steering; decision-making; universities; Örebro university;

    Sammanfattning : The aim of the study is to gain further knowledge on the practical use of the Swedish autonomy reform concerning internal management at Swedish universities. Furthermore the study contains a detailed case study at Örebro university. LÄS MER