Sökning: "Produktinformation"

Visar resultat 6 - 10 av 88 uppsatser innehållade ordet Produktinformation.

  1. 6. Krav på hållbar produktinformation –idag och i framtiden : Ökad vetskap och förbättrad hantering av produktinformation inom hälsokostföretag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Moa Selerud; Julia Jernek; [2023]
    Nyckelord :Miljömässig hållbarhet; social hållbarhet; produktinformation; legala krav; önskvärda krav; hälsokostföretag; masterdata; master data management; informationshantering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att identifiera vilka krav som ställs på Företag X produktinformation inom miljömässig och social hållbarhet idag och i framtiden från kunder, konsumenter och myndigheter, samt hur hanteringen av produktrelaterad masterdata och information på Företag X kan förbättras. Metod: Gemensamt för alla forskningsfrågor är dess kvalitativa forskningsmetod, induktiva ansats, semistrukturerade intervjuer med 11 respondenter och etiska överväganden. LÄS MER

  2. 7. Avoidance Practices within Returns Management : Indetifying Solutions and Assessing Feasibility for Reducing Returns in Fashion E-commerce

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Melis Irem Okur; Sandra Ransed; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; Returns Management; Customer Returning Behavior; Return Avoidance; Fashion Industry; E-handel; Returhantering; Returbeteende; Förebyggande metoder; Modebranschen;

    Sammanfattning : Returns in the fashion e-commerce industry have experienced a significant increase in recent years, and with the continuous growth of e-commerce, returns are expected to further increase. Companies are faced with the choice of either improving existing return processes or focusing on avoiding returns before a purchase is made. LÄS MER

  3. 8. Returproblematiken inom e-handel i tre svenska fast fashion företag En kvalitativ studie med fokus på returpolicys och proaktivt strategiskt arbete i syfte att minska returgraden och i förlängningen klimatavtrycket.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victoria Göransson; Amanda Hedegård; Julia Ohlin; [2022-07-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med syftet att identifiera kritiska faktorer som bidrar till e-handelsföretags returandelar och dess klimatavtryck, så behandlar rapporten returhantering vilket är ett begrepp som inkluderar avoidance, gatekeeping och returpolicys. I studien har det gjorts ett genomgående grundantagande att klimatpåverkan är en indirekt effekt av returgraden, som korrelerar negativt med en ökad returandel. LÄS MER

  4. 9. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Beatrice Andersson; Carolina Cramner; [2022]
    Nyckelord :Fast fashion; Greenwashing; Grön marknadsföring; Produktpass; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. LÄS MER

  5. 10. Automatisering av datainsamling vid ett löpande band

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Ylva Kvist; [2022]
    Nyckelord :MEMA; Skannrar; Löpande band; Datainsamling; Raspberry Pi;

    Sammanfattning : Företaget Orbit One är kontraktstillverkare av elektronik och elektromekanik. Tillverkningen av kretskort sker i många olika steg och information om antal, genomloppstid och utnyttjandegrad är fördelaktigt att ha. Idag har har vissa maskiner utrustning som kan utvinna den nödvändiga datan, men långt ifrån alla. LÄS MER