Sökning: "Produktinformation"

Visar resultat 16 - 20 av 88 uppsatser innehållade ordet Produktinformation.

  1. 16. Digitala produktpass - Ett styrmedel för att främja hållbar konsumtion?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Cornelia Hartman; [2021]
    Nyckelord :circular economy; sustainable consumption; EU policy; environmental policy; product related instruments; digital product passport; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The transition to a sustainable economy requires smarter management of product-related data over the entire product life cycle. Most of this information is currently not optimized to be easily accessible to businesses and consumers. LÄS MER

  2. 17. Modekonsumenters perspektiv på produktinformation om hållbara produktattribut : hur egennytta och hållbara produktattribut kan förenas till positiva köpintentioner i en online-kontext.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Adam Persson; Annie Albertsson; [2021]
    Nyckelord :Sustainable product attributes; Self-interest; Product information; Sustainable consumption; Online context.; Hållbara produktattribut; Egennytta; Produktinformation; Hållbar konsumtion; Online-kontext;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att förstå hur hållbara produktattribut kan verka i samklang eller kombineras med produktattribut som tillfredsställer konsumentens egennytta. Det möjliggörs genom kartläggning av vilken produktinformation om hållbara produktattribut som svenska modekonsumenter efterfrågar i digitala sammanhang för att kunna göra miljömedvetna val, och som då kan bidra med positiva köpintentioner. LÄS MER

  3. 18. Den kvinnliga konsumentens upplevelse av förtroendeprocessen på ett modeinriktat e-handelsföretags webbutik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lovisa Berlind; Isabelle Holm; [2020]
    Nyckelord :förtroende; förtroendeprocessen; kvinnliga konsumenten; kognitivt förtroende; e-handel; webbutik.; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Retailbranschen har under de senaste åren genomgått en radikal förändring där allt större fokus har flyttats mot e-handeln. E-handelskonsumenter upplever ofta en osäkerhet och en känsla av risktagande på grund av orealistisk produktexponering, inkorrekt produktinformation, osäkerhet kring betalning, datainsamling samt produkternas kvalitet och material. LÄS MER

  4. 19. The role of digitalized product information in maintenance services of complex products or systems

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Gustav Ricksten; Jacob Enetjärn; [2020]
    Nyckelord :advanced services; maintenance; digital product information; value creation; avancerade tjänster; underhåll; digital produktinformation; värdeskapande;

    Sammanfattning : Manufacturers dealing with complex products or systems are widely dependent on new technologies which can be utilized to create new business models. Servitization literature express an increased demand for advanced service offerings for manufacturers where revenues are generated by the performance and availability of their product. LÄS MER

  5. 20. InStore Display Application

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Anton Ebeling; [2020]
    Nyckelord :Applikation; App; Design; Programmering; Frontend; Flutter; Adobe XD;

    Sammanfattning : This thesis covers the development of an application. The application is developed in terms of helping sellers, who in turn help customers in, for example, a clothing store. This is done by obtaining information about the various productsof the store by means of various search functions. LÄS MER