Sökning: "Produktinformation"
Visar resultat 21 - 25 av 88 uppsatser innehållade ordet Produktinformation.
21. Participatory Modelling for Carbon Footprint Analysis : A Case Study at DeLava
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Because of global warming, companies have started to tackle sustainability issues within their operations, but major uncertainties exist on how to establish a quantitative baseline of the current environmental performance of companies. Numerous investigations have been made to assess the carbon footprint of companies with a variety of methods, tools and strategies. LÄS MER
22. Kundomdömen inom e-handeln : Faktorer som påverkar konsumenters attityd till omdömessystem vid e-handelsköp i Sverige.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Vid ett e-handelsköp finns det två alternativ för informationssamling om produkten som skall köpas, produktinformation från e-handlaren och kundomdömen från tidigare konsumenter. Postnords e-barometer har flera år visat att svenska konsumenter önskade att e-handlare utvecklade kundomdömen på sina plattformar vilket denna studie har intresserat sig för att undersöka. LÄS MER
23. Lifecycle greenhouse gas & water resource inventory modelling for Swedish small and medium enterprises
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Traditionally, environmental related work is not commonly practised by the Swedish small and medium enterprises (SME). This can be attributed to the non-inclusive Swedish sustainability reporting legislation, which is primarily targeted at the large corporations, but also due to shortage of resources, demands, prioritization and competences in the SME. LÄS MER
24. Produktinformationens inverkan på returer inom e-handel : Fallstudie på tre företag inom modebranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Med e-handelns snabba expansion har även returerna ökat, returvolymen inom e-handel kan vara så hög som 50% (Dissanayake och Singh, 2007). Returer kostar inte bara pengar utan påverkar även miljön i form av bl.a. ökade transporter. LÄS MER
25. Tillit vid färre klick : En studie om hur konsumenters elektroniska tillit påverkas vid köp i en effektiviserad digital kontext
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Digital handel utvecklas och effektiviseras ständigt. Elektronisk tillit betonas avgörande för konsumenters digitala köpintention. Nyligen lanserades Instagram-betalning på den amerikanska marknaden, funktionen ämnar ge ökad produkttillgänglighet i applikationens bildflöde. Vid expandering kan Sverige ses som en potentiell marknad. LÄS MER