Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. En studie kring konsumenters uppfattning av varumärken i livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linn Sperling; Rebecka Meijer; [2005]
    Nyckelord :brand Equity; differentiation; foods; national brands; private labels; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka och skapa en förståelse för hur konsumenter uppfattar samt värderar LMV jämfört med EMV. Vår undersökning kommer att mynna ut i en konsumentbaserad varumärkeskapitalmodell som är anpassad för livsmedelsbranschen. LÄS MER

  2. 2. En studie kring konsumenters uppfattning av varumärken i livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecka Meijer; Linn Sperling; [2005]
    Nyckelord :Varumärkeskapital; differentiering; livsmedel; LMV; EMV; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Baserat på slutsatserna vi dragit från intervjuerna har vi konstruerat en varumärkeskapitalmodell för livsmedelsbranschen sett utifrån ett konsument perspektiv. Denna modell ser vi som uppsatsens främsta teoretiska bidrag. LÄS MER

  3. 3. Snabbspolat mode - en studie av modecykelns hastighet på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Mårtensson; Rebecka Meijer; Åsa Rydén; [2004]
    Nyckelord :mode; modelivscykel; svenska modemarknaden; adoption; diffusion; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vårt arbete är att ur ett företags perspektiv ta reda på vem som i första hand påverkar och driver modelivscykelns hastighet på den svenska marknaden. För att uppnå vårt syfte valde vi att utföra en kvalitativ undersökning. LÄS MER