Sökning: "marketing facebook instagram"

Visar resultat 1 - 5 av 91 uppsatser innehållade orden marketing facebook instagram.

  1. 1. Multi-Channel Sentiment Analysis in Swedish as Basis for Marketing Decisions

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Malin Uhlander; [2023]
    Nyckelord :omni-channel marketing; sentiment analysis; Swedish; natural language processing; opinion mining;

    Sammanfattning : In today’s world, it is not enough for companies to consider any one social media channel in isolation. Instead, they must provide their customers with a unified experience across channels and consider interdependencies between channels. LÄS MER

  2. 2. Social media marketing : En fallstudie på Steam Hotel och Sunlight

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Isa Cicoletti; Jessica Wretling; [2023]
    Nyckelord :Social media; marketing; industrial history; hotel; interaction; Sociala medier; marknadsföring; industrihistoria; hotell; interaktion;

    Sammanfattning : In this study two spa-hotels with an industrial history have been studied. The purpose of the study is to examine how industrial cool-hotels use social media marketing to reach out to their customers and what kind of information/advertising is communicated. The study was conducted as a qualitative content analysis with a deductive coding scheme. LÄS MER

  3. 3. Influencer-marketing på sociala medier : En studie om relationen mellan företag och konsumenter genom Influencer-marketing

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Filip Björklund; Sofia Svensson; [2023]
    Nyckelord :Influencer-marketing; Mega-Influencer; Macro-Influencer; Micro-Influencer; Reach; Conversion rate; Social Media; Digital Marketing; Marketing strategy; Influencer-marketing; Mega-Influencer; Macro-Influencer; Micro-Influencer; Reach; Conversion rate; Sociala medier; Digital marknadsföring; Marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har digitaliseringen satt fart och utvecklat medielandskapet vilket resulterat i att sociala medier blivit ett av de främsta verktygen att tillämpa vid marknadsföring. Vidare har det utvecklats diverse verktyg att tillämpa på sociala medier för att driva sin marknadsföring framåt. LÄS MER

  4. 4. Get in the Game : A study on social media marketing activities to achieve market access and enhance mainstream adoption of blockchain gaming

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emma Johansson Sundqvist; [2023]
    Nyckelord :Blockchain; Cryptocurrency; Non-Fungible Tokens NFTs ; Gaming Industry; Social Media Marketing; Kryptovaluta; Videospelsindustrin; Sociala Medier; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Gaming is booming, and over the past few years, blockchain games have found their way into this market. These games operate in a highly competitive environment, where marketing is vitally important for their success. LÄS MER

  5. 5. Role of Social Media Presence for Thriving in and Improvement of Brand Awareness in the Fashion Industry of Sweden

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Bilal Mehdi; Adnan Kalim; [2023]
    Nyckelord :social media; Brand Awareness; Demographics; Fashion Industry; Sweden;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study was to examine the role of social media presence in thriving in and increasing brand awareness in the fashion retail industry of Sweden. The study investigates how social media usage affects brand awareness in the fashion industry of Sweden. LÄS MER