Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Sustainability and Customer Values as Part of Strategic Marketing : A Focus Group Study Exploring What Customers Value in a Sustainable FMCG Product

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Matilda Schill; Ebba Flykt; [2023]
    Nyckelord :sustainability; FMCG products; customer values; behaviors; marketing; hållbarhet; “FMCG”-produkter; kundvärderingar; beteenden; marknadsföring;

    Sammanfattning : This is a focus group study to explore the marketing process for a start-up company about to develop and launch a sustainable razor. In this process, understanding what the customers value in a sustainable product for daily use, such as razors, and how to apply this in the marketing process is of great importance. LÄS MER

  2. 2. Mer än bara en rakhyvel : En multimodal kritisk diskursanalys av Estrids och Gillette Venus externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Lisa Östberg; Lisa Ljungberg; [2022]
    Nyckelord :Bourdieu; Multimodal kritisk diskursanalys; Fältteori; Estrid; Gillette Venus; Public Relations;

    Sammanfattning : Organisationer förväntas idag engagera sig i sociala frågor och har utvecklats till den grad att engagemanget används för att marknadsföra och sälja produkter. Detta har varit en av huvudpunkterna i flera studier, men det övergripande fokuset har varit på marknadsföring och image. LÄS MER

  3. 3. Estrid : en feministisk rakhyvel?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Joanna Helte; Felicia Patriksdóttir Ahlberg; [2022]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Feministisk inriktad reklam är ett fenomen som har blivit allt mer utbrett de senaste åren i samband med sociala mediers framfart. Numera är det snarare regel än undantag att företag ska kommunicera budskap som kan anses feministiska. LÄS MER

  4. 4. When self-care meets body hair : en fallstudie på emotionell cool-kapitalism

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Ebba Nilsson; Mimmi Thorén; [2021]
    Nyckelord :Emotionell kapitalism; Instagram; postfeminism; transparens; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi ser en förändring i relationen mellan det samtida individualiserade jaget och en ny typ av emotionell marknadsföring. Genom att undersöka det svenska rakhyvel-företaget Estrids Instagramflöde och image tar vi reda på om och hur dessa kan tänkas genomsyras av denna emotionella cool-kapitalism. LÄS MER

  5. 5. A Good Razor : A sustainable and gender neutral design proposal for a manual hair removing device for the entire body

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :HANNA LUNDIN; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The razor industry is a worldwide industry where the vast majority sell multi-blade razors. These are sold in a business model that pushes production prices so much that it harms the environment. LÄS MER