Sökning: "Reklambyråer"

Visar resultat 11 - 15 av 77 uppsatser innehållade ordet Reklambyråer.

  1. 11. Vilken färg som helst bara den är vit (och man)

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Olivia Whitehouse; [2016]
    Nyckelord :jämställdhet; etnisk mångfald; sverige; reklambransch; reklambyrå; kampanj; medieproduktion; företagsidentitet; företagskultur;

    Sammanfattning : Följande studie belyser jämställdhet-och etniskmångfaldsarbete på tre svenska reklambyråer. Detta har gjorts via en flerfallsstudie där sex kvalitativa intervjuer har bidragit till ett resultat som berättar om reklambyråernas aktiva arbete kring dessa frågor. LÄS MER

  2. 12. Storlekens betydelse i reklambranschen : En studie av reklambyråers förmåga att bibehålla kunder långsiktigt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Åsa Bengtson; Petra Johannesson; Karl Söderlund; [2016]
    Nyckelord :Kundrelation; reklambyrå; reklambranschen; livscykel; storlekens betydelse; tillit;

    Sammanfattning : I denna kandidatuppsats, skriven vid företagsekonomiska institutionen vid Uppsala universitet, studeras relationer inom reklambranschen. Syftet med studien är att undersöka hur reklambyråns storlek påverkar dess möjligheter till långvariga kundrelationer. LÄS MER

  3. 13. Leda vinnande reklam - En studie om sambandet mellan ledarskap och kreativitet på reklambyråer som prisats i effektivitetstävlingen 100-wattaren

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Eva Due; [2016]
    Nyckelord :Ledarskap; Kreativitet; Kommunikationsbyrå; Reklambyrå; 100-wattaren; Reklamtävling; Motivation; Effekt; Resultat;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar ledarskap på reklambyråer och vilket samband detta kan ha med kreativitet. Syftet är att undersöka ledarskapet i framgångsrika reklamprojekt och hur dess form påverkar kreativitet.Undersökningen har utförts genom en fallstudie där det genomförts sex kvalitativa intervjuer med personer på kommunikationsbyråer. LÄS MER

  4. 14. Konst eller vetenskap? : En kvalitativ studie om professionalisering och legitimeringsprocesser i det svenska reklamyrket.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Erik Filén; Benjamin Ivansson; [2016]
    Nyckelord :Professionalisering; legitimering; legitimeringsprocesser; reklamyrket; reklam; pseudoprofessionalisering; vetenskap;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Reklamyrket klassificeras idag inte som en profession, trots detta är branschen en global industri som årligen omsätter biljontals kronor. En genomsnittlig människa exponeras för dess produkter flera tusen gånger om dagen och onekligen får det då en stor inverkan på samhället, kulturen och dess medborgare. LÄS MER

  5. 15. Kontorsmiljöns betydelse för produktivitet i kunskapsintensiva företag

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Cecilia Andersson; Lina Hedin; [2015]
    Nyckelord :Produktivitet; kunskapsintensiva företag; kontorsmiljö;

    Sammanfattning : Titel – Kontorsmiljöns betydelse för produktivitet i kunskapsintensiva företag Problemformulering – Kontorsmiljön har under åren genomgått omfattande förändringar och är idag en plats vars utformning kräver noggrann planering och omtanke. Det har på grund av kontorets föränderliga miljö blivit allt viktigare att fastställa kontorets inverkan på företags produktivitet. LÄS MER