Sökning: "Reklambyråer"

Visar resultat 16 - 20 av 77 uppsatser innehållade ordet Reklambyråer.

  1. 16. Kravfylld design. : En studie i hur Requirements Engineering, sociala relationer och kommunikation kan samverka för en förbättrad hantering av kundkrav inom grafisk kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Data- och elektroteknik

    Författare :Lina Alexandersson; Sandra Hinas; [2015]
    Nyckelord :Requirements Engineering; Graphic Communication; Customer Requirements; Communication; Social Relationships; Interpersonal Communication; Iterative Design Process; Framework.; Requirements Engineering; grafisk kommunikation; kundkrav; kommunikation; sociala relationer; interpersonell kommunikation; iterativa designprocess; ramverk;

    Sammanfattning : Syfte – Idag saknas det ett standardiserat arbetssätt för att hantera kundkrav samtidigt som det finns stora utmaningar i hanteringen av dem. Därmed är syftet med denna studie:  Att definiera ett ramverk för hantering av kundkrav inom Grafisk kommunikation. LÄS MER

  2. 17. Reklambyråers strategier och attityder kring ansvarstaganden i miljöfrågor och hållbar utveckling : En djupintervjuundersökning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Pernilla Bergvall; Jenny Ruona; [2015]
    Nyckelord :Advertising agencies; attitudes; development of ideas; environmental impact; envronmental issues; graphic material; printing company; production line; responsibility; strategies; Ansvar; hållbar utveckling; idéutveckling; klimatpåverkan; miljöfrågor; miljöpåverkan; reklambyråer; tryckeri;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 18. Från buzzword till sanning?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jeanna Lundberg; Julia Undin; [2014]
    Nyckelord :buzzword; fad; svenska reklambranschen; content marketing; fäste; the Swedish advertising business; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Från buzzword till sanning? Seminariedatum: 2014-06-05 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Jeanna Lundberg och Julia Undin Handledare: Jon Bertilsson Fem nyckelord: buzzword, fad, svenska reklambranschen, content marketing, fäste Syfte: Att förbättra tidigare kunskap om hur reklambyråer i Sverige hanterar samt förhåller sig till buzzwords och fads. Uppsatsen syftar även till att undersöka vilka faktorer som påverkar huruvida ett buzzword får fäste. LÄS MER

  4. 19. En undersökning om ARU-certifikatet på reklambyråer i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jenny Sandberg; [2014]
    Nyckelord :Ansvarig reklamutgivare ARU ; juridisk kompetens; certifikat; reklambyråer; ICC;

    Sammanfattning : För att få lov att vara medlem i Sveriges kommunikationsbyråer är det ett krav att bli ARU-certifierad. Ansvarig reklamutgivare (ARU) är en certifiering som bland annat innebär en utbildning inom svensk marknadsföringsjuridik och en kvalitetsstämpel. LÄS MER

  5. 20. Reklambyråanställdas åsikter om yrkesrollen med fokus på kreativitet och kundrelationer : Semi-strukturerade djupintervjuer med art directors och originalare

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Anna Berglund; Daniella Näslund; [2014]
    Nyckelord :creativity; customer relationships; professionalism; kreativitet; kundrelationer; professionalism;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka byråanställda art directors och originalares olika perspektiv på och förhållningssätt till sin yrkesroll med särskilt fokus på kreativitet och kundrelationer.Nio semi-strukturerade djupintervjuer genomfördes med sex art directors och fyra originalare. LÄS MER