Sökning: "Reklambyråer"
Visar resultat 16 - 20 av 77 uppsatser innehållade ordet Reklambyråer.
16. Kravfylld design. : En studie i hur Requirements Engineering, sociala relationer och kommunikation kan samverka för en förbättrad hantering av kundkrav inom grafisk kommunikation.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Data- och elektroteknikSammanfattning : Syfte – Idag saknas det ett standardiserat arbetssätt för att hantera kundkrav samtidigt som det finns stora utmaningar i hanteringen av dem. Därmed är syftet med denna studie: Att definiera ett ramverk för hantering av kundkrav inom Grafisk kommunikation. LÄS MER
17. Reklambyråers strategier och attityder kring ansvarstaganden i miljöfrågor och hållbar utveckling : En djupintervjuundersökning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : .... LÄS MER
18. Från buzzword till sanning?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Från buzzword till sanning? Seminariedatum: 2014-06-05 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Jeanna Lundberg och Julia Undin Handledare: Jon Bertilsson Fem nyckelord: buzzword, fad, svenska reklambranschen, content marketing, fäste Syfte: Att förbättra tidigare kunskap om hur reklambyråer i Sverige hanterar samt förhåller sig till buzzwords och fads. Uppsatsen syftar även till att undersöka vilka faktorer som påverkar huruvida ett buzzword får fäste. LÄS MER
19. En undersökning om ARU-certifikatet på reklambyråer i Malmö
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : För att få lov att vara medlem i Sveriges kommunikationsbyråer är det ett krav att bli ARU-certifierad. Ansvarig reklamutgivare (ARU) är en certifiering som bland annat innebär en utbildning inom svensk marknadsföringsjuridik och en kvalitetsstämpel. LÄS MER
20. Reklambyråanställdas åsikter om yrkesrollen med fokus på kreativitet och kundrelationer : Semi-strukturerade djupintervjuer med art directors och originalare
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka byråanställda art directors och originalares olika perspektiv på och förhållningssätt till sin yrkesroll med särskilt fokus på kreativitet och kundrelationer.Nio semi-strukturerade djupintervjuer genomfördes med sex art directors och fyra originalare. LÄS MER