Sökning: "Retail Premises"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Retail Premises.
1. Sveriges handelsutveckling och dess effekter på butikslokaler : Hur fastighetsägare som innehar butikslokaler kan anpassa sina strategier till följd av e-handelns framväxt
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Abstract Trade is a big part of Sweden's economy, which creates job opportunities and generates a very large part of the state's tax revenue. Since e-commerce has advanced due to the digitalisation, trading has evolved, and the physical stores have decreased. LÄS MER
2. Den Blomstrande Staden : En framtidsvision där tomma butikslokaler får nytt liv genom hållbara verksamheter
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Den Blomstrande staden inleds med hypotesen att det finns många tomma butikslokaler i Malmö idag. Främsta anledningen är att allt färre personer köper saker i fysiska butiker då konsumtionen förflyttas online. LÄS MER
3. Konvertering av outnyttjade ytor till bostäder
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : I Sverige och Uppsala råder det bostadsbrist. Främst är det hyresrätter för personer med låg inkomst som saknas. Samhällsidealet har genom tiderna sett olika ut och det har skett ombyggnader i många äldre bostäder. Ytor i form av gamla butikslokaler, samlingslokaler och vindsförråd står idag ofta tomma. LÄS MER
4. Geotracking as an indicator of prime location
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : In Sweden, there is practically free rental setting in the retail market. While there is an indirect tenancy regulation that protects the tenant, it does not prevent the establishment of market rents.Rent levels are generally highest in the central business district (CBD), following a rental pattern that confirms the monocentric urban model. LÄS MER
5. E-handelns effekter på butiksloker : Utgör e-handeln ett hot mot eller en möjlighet för den fysiska butiken?
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : E-handel kan anses utgöra det senaste tillskottet på detaljhandelsmarknaden, något som har möjliggjorts tack vare en ökad digitalisering i samhället. E-handelns marknadsandelar ökar stadigt varje år vilket är något som förutspås fortsätta i framtiden. LÄS MER