Sökning: "Sällanköpsvaror"

Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade ordet Sällanköpsvaror.

  1. 16. Strategisk utveckling genom e-handel – en studie av ett traditionellt tillverkningsföretag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Arp; Carl-Johan Widell; Henrik Svensson; [2011]
    Nyckelord :e-handel; värdekedja; kanalkonflikter; disintermediation; värdeskapande; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt huvudsyfte med denna uppsats är att införskaffa oss kunskap och till följd identifiera vilka värdeskapande processer som skall utvecklas för att en e-handels lösning ska kunna attrahera konsumenter, samt skapa mervärde för vårt fallföretag. Vi vill med uppsatsen assistera fallföretaget med ett beslutsunderlag för både möjligheter och dilemman inom e-handel och ge alternativa lösningar på dessa. LÄS MER

  2. 17. Butikskoncept "Den nya lilla svarta" : Butikens nya och viktiga roll

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande; Företagsekonomi

    Författare :Malin Landström; Sara Carlsson Odell; [2011]
    Nyckelord :Detaljhandel; sällanköpsvaror; butikskoncept;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vilka faktorer är viktiga för medelstora företag inom detaljhandeln för att utforma ett serviceinriktat butikskoncept som en strategi för långsiktig överlevnad? Syfte: Att analysera och utvärdera hur tre medelstora företag fattar strategiska beslut för att utforma butikskoncept och hur kunderna upplever butikskoncept. Metod: Denna studie har utgått från en kvantitativ ansats med kvalitativa inslag. LÄS MER

  3. 18. Framtidens Affärsmodeller inom Retail - helt oförutsägbara eller bara lite annourlunda?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Lindau; Therése Karlsson; [2011]
    Nyckelord :management; Företagsledning; Management of enterprises; Strukturförändringar; Framtiden; Trender; Affärsmodeller; Retail; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna uppsats har som syfte att bidra med kunskap kring hur affärsmodeller för sällanköpsvaror inom retailbranschen kan komma att se ut i framtiden. Metod: Författarna har tillämpat en abduktiv metodansats med ett kvalitativt angreppssätt. LÄS MER

  4. 19. Konsumentbeteende : Män och kvinnors beteende i köpprocessen, en jämförelse

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Marcus Gustafson; Sofia Norborg; Mikaela Uhlmann; [2011]
    Nyckelord :köpprocessen;

    Sammanfattning : Det blir allt viktigare för företagsledare och butikspersonal att känna till hur män och kvinnor agerar i sina köpsituationer, och då det finns knapphändig information inom ämnet tycker vi att det är intressant att göra en undersökning inom området. Tanken är att få fram de skillnader som antas finnas mellan män och kvinnor i deras genomgång av köpprocessen inom konfektionsbranschen. LÄS MER

  5. 20. Liten mot Stor : - En studie om press i affärsrelationer

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Emelie Almqvist; Charlotte Dahlesson; Victor Lagergren; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Liten mot Stor: En studie om press i affärsrelationer Ämne: Företagsekonomi III – ledning och utveckling i handelsföretag, 30 hp Författare: Emelie Almqvist, Charlotte Dahlesson och Victor Lagergren Handledare: Christine Tidåsen   Bakgrund: Inköpsorganisationer har funnits länge och växer sig allt större på dagens marknader, därmed har de en stark position som har allt fler konkurrensfördelar gentemot andra aktörer. Detta bidrar till att inköpsorganisationerna erhåller makt i affärsrelationen till deras leverantörer, genom fördelaktiga avtal samt högre krav. LÄS MER