Sökning: "Sällanköpsvaror"
Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade ordet Sällanköpsvaror.
16. Strategisk utveckling genom e-handel – en studie av ett traditionellt tillverkningsföretag
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vårt huvudsyfte med denna uppsats är att införskaffa oss kunskap och till följd identifiera vilka värdeskapande processer som skall utvecklas för att en e-handels lösning ska kunna attrahera konsumenter, samt skapa mervärde för vårt fallföretag. Vi vill med uppsatsen assistera fallföretaget med ett beslutsunderlag för både möjligheter och dilemman inom e-handel och ge alternativa lösningar på dessa. LÄS MER
17. Butikskoncept "Den nya lilla svarta" : Butikens nya och viktiga roll
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande; FöretagsekonomiSammanfattning : Problemformulering: Vilka faktorer är viktiga för medelstora företag inom detaljhandeln för att utforma ett serviceinriktat butikskoncept som en strategi för långsiktig överlevnad? Syfte: Att analysera och utvärdera hur tre medelstora företag fattar strategiska beslut för att utforma butikskoncept och hur kunderna upplever butikskoncept. Metod: Denna studie har utgått från en kvantitativ ansats med kvalitativa inslag. LÄS MER
18. Framtidens Affärsmodeller inom Retail - helt oförutsägbara eller bara lite annourlunda?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats har som syfte att bidra med kunskap kring hur affärsmodeller för sällanköpsvaror inom retailbranschen kan komma att se ut i framtiden. Metod: Författarna har tillämpat en abduktiv metodansats med ett kvalitativt angreppssätt. LÄS MER
19. Konsumentbeteende : Män och kvinnors beteende i köpprocessen, en jämförelse
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Det blir allt viktigare för företagsledare och butikspersonal att känna till hur män och kvinnor agerar i sina köpsituationer, och då det finns knapphändig information inom ämnet tycker vi att det är intressant att göra en undersökning inom området. Tanken är att få fram de skillnader som antas finnas mellan män och kvinnor i deras genomgång av köpprocessen inom konfektionsbranschen. LÄS MER
20. Liten mot Stor : - En studie om press i affärsrelationer
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Titel: Liten mot Stor: En studie om press i affärsrelationer Ämne: Företagsekonomi III – ledning och utveckling i handelsföretag, 30 hp Författare: Emelie Almqvist, Charlotte Dahlesson och Victor Lagergren Handledare: Christine Tidåsen Bakgrund: Inköpsorganisationer har funnits länge och växer sig allt större på dagens marknader, därmed har de en stark position som har allt fler konkurrensfördelar gentemot andra aktörer. Detta bidrar till att inköpsorganisationerna erhåller makt i affärsrelationen till deras leverantörer, genom fördelaktiga avtal samt högre krav. LÄS MER