Sökning: "Sällanköpsvaror"

Visar resultat 6 - 10 av 31 uppsatser innehållade ordet Sällanköpsvaror.

  1. 6. Hållbarhetsrapportering inom två branscher : En jämförande studie på börsnoterade företag i Skandinavien

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Basic; Albin Nordin; [2018]
    Nyckelord :sustainability; sustainability reporting; sustainability report; industry; Scandinavia; durable goods; industrial services; hållbarhet; hållbarhetsrapportering; hållbarhetsrapport; bransch; Skandinavien; sällanköpsvaror; industritjänster;

    Sammanfattning : Titel: Hållbarhetsrapportering inom två branscher - En jämförande studie på börsnoterade företag i Skandinavien   Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi   Författare: Emma Basic & Albin Nordin   Handledare: Fredrik Hartwig   Datum: 2018 - januari   Syfte: Tidigare forskning har visat att bransch är en påverkande faktor till skillnader i hållbarhetsrapporter mellan företag. Forskning har gjorts på olika branscher från ett antal olika länder. LÄS MER

  2. 7. Sällanköpshandeln i förändring - En fallstudie om fysiska och digitala kanalers funktioner och utmaningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mimer Berg; Ellen Fries; Jacob Lilja; [2018]
    Nyckelord :Digitalisering; detaljhandel; digital kanal; fysisk kanal; omni-channel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Sällanköpshandeln i förändring - En fallstudie om fysiska och digitala kanalers funktioner och utmaningar. Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Mimer Berg, Ellen Fries, Jacob Lilja Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Digitalisering, detaljhandel, digital kanal, fysisk kanal, omni-channel Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilka funktioner fysiska och digitala kanaler har för detaljhandelsföretag inom segmentet för sällanköpsvaror i dagens digitaliserade handelsklimat samt vilka utmaningar som föreligger. LÄS MER

  3. 8. Cityhandelns konkurrens från externhandel och e-handel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Richard Hall; Martin André; [2018]
    Nyckelord :Fastighet; cityhandel; externhandel; e-handel; kommersiell service; Business and Economics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Traditionally, city commerce has always had a strong foothold in Swedish cities. However, in recent years the city commerce has experienced a weaker growth in comparison with external shopping and e-commerce. LÄS MER

  4. 9. Bransch kontra börsvärde : En studie angående den förväntade reporäntans effekt på small- och large-cap bolag inom olika branscher

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Aldin Basic; Christoffer Wallin; [2017]
    Nyckelord :Consumer discretionary; commodities; small-cap; large-cap; prime rate; monetary policy; abnormal return; event study; market model; market efficiency; WACC; Gordon model; Adaptive market hypothesis; superstition; underwriters; institutional investors; herd behavioral; Sällanköpsvaror; dagligvaror; small-cap; large-cap; reporänta; penningpolitik; onaturlig avkastning; eventstudie; marknadsmodellen; marknadseffektivitet; WACC; Gordonmodellen; adaptiva marknadshypotesen; övertro; underwriters; institutional investors; flockbeteende;

    Sammanfattning : Trenden inom världsekonomin har på senare år indikerat på en mognad där tillväxten ligger på låga tal historisk. Detta har tvingat centralbanker runt omkring jorden att drastiskt ta till åtgärder för att stimulera tillväxten. Reporäntan har använts som det mest centrala instrumentet för detta ändamål. LÄS MER

  5. 10. Kundinvolvering vid utveckling av tjänster : En studie om franchisetagare och kontorschefers syn på kundinvolvering inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Hellstedt; Erica Stors; [2016]
    Nyckelord :CRM; customer involvement; new service development; service; durable goods; purchase behavior; co-creation; consumer behavior; real estate;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur existerande NSD-teori kan bidra till förståelse av kundinvolvering av sällanköpsvaror i säljande organisationer. Metod: Vid genomförandet av denna studie har en kvantitativ forskningsmetod tillämpats med ett deduktivt tillvägagångsätt. LÄS MER