Sökning: "SAS 2008"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden SAS 2008.
1. Hur upplever svenska millennials syftesdriven marknadsföring annorlunda, när det kommer från lokala kontra globala varumärken?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Pontus Carlén, Åsa Sturesson, Anton Särnell Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Syftesdriven marknadsföring, Anknytning, Komparativ fördel, Varumärkeskapital, Misslyckande, Statistiskt signifikant Syfte: Syftet med denna studie var att utvärdera om unga svenska konsumenter skulle uppfatta lokala varumärken i ett annat ljus jämfört med globala varumärken när de utövade syftesdriven marknadsföring. Metod: Genom att använda definitionerna av Alden et al (2013) representerade SAS det lokala varumärket medan Gillette representerade det globala varumärket. LÄS MER
2. Effekter av en idrottspsykologisk utbildningsintervention för friidrottstränare : med fokus på tränares förhållningssätt och ungdomars motivation och upplevelse av tävlingsnervositet
Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Abstract Aim: Since there is a lack of research based educational interventions concerning the relationship between coaches and young athletes, the aim of this study was to implement and examine the effects of sport psychology intervention for coaches in a track and field club. The research questions were: What are the effects of an educational intervention for coaches, with focus on a motivational climate, on: A) the coaches´ coaching approach B) their athletes´ goal orientation and C) their athletes´ perceived competitive anxiety? Method: The coach education stretched over two months and consisted of four two-hour lessons with focus on motivational climate, goal orientation and sport anxiety. LÄS MER
3. Att bevara kompetenser : En studie i hur SAS arbetat för att bevara viktiga kompetenser under tider av nedskärningar
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Sammandrag Att organisationer lär är ofta en förutsättning för att nå goda resultat. Viktigt för lärandet är att kunna bevara sin kompetens och utveckla den. Genom att forma en lärande organisation är detta möjligt. Med finanskrisen 2008 och den rådande lågkonjunkturen har många organisationer varit tvungna till stora nedskärningar. LÄS MER
4. Service Recovery utifrån ett kundorienterat synsätt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Service recovery utifrån ett kundorienterat synsätt Författare: Tara Emamgholi-Zadeh, Emma Emanuelsson, Ali Jalalian Kurs: SMKK01 Handledare: Ulrika Westrup och Veronica Åberg Bakgrund: I en perfekt värld uppstår det aldrig något fel i serviceprocessen, verkligheten ser däremot annorlunda ut. Det är när ett misstag begåtts eller ett fel uppstått som ett tjänsteföretags åtagande mot kunden sätts på prov (Grönroos 2008, s 129). LÄS MER
5. Hållbarhetsredovisning : En studie av hur statliga företag efterföljer GRI:s senaste riktlinjer G3
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : I dagens samhälle ställs allt mer krav på att företagen ska ta ett större ansvar när det gäller sociala och miljömässiga frågor istället för att enbart fokusera på de ekonomiska aspekterna. Den 1 januari 2008 kom lagkravet om att statliga företagen ska upprätta en hållbarhetsredovisning enligt GRI:s riktlinjer. LÄS MER