Sökning: "Sanna Palm"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sanna Palm.

  1. 1. Barns välbefinnande på förskolegården

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Emelie Palm; Sanna Velvin; [2022]
    Nyckelord :välbefinnande; förskolegård; förskolegårdens zoner; barn; barns perspektiv;

    Sammanfattning : Föreliggande arbete presenterar hur barns välbefinnande kan relateras till hur förskolegårdens miljö är utformad. Syftet är att bidra med kunskap om hur förskolegårdens utformning kan relateras till barns välbefinnande. LÄS MER

  2. 2. (S)könlitteratur för barn : En genusteoretisk studie om hur kön gestaltas i populär skönlitteratur för barn.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Elin Valfridsson; Sanna Palm Sjödin; [2017]
    Nyckelord :preschool; gender roles; childrens literature; barnlitteratur; normer; normkritik; förskola; identitetsskapande; genus;

    Sammanfattning : Normer finns överallt och vi människor anpassar våra tankesätt och viljor efter dessa. En av de mest omtalade normerna är könsnormen, som avspeglar vilken roll de olika könen förväntas ha i samhället. LÄS MER

  3. 3. Lever varumärket hos anställda? : En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ 

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sofia Carlsson; Sanna Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Living the Brand; varumärke; internkommunikation; organisationskultur; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Titel: Lever varumärket hos anställda? – En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ Författare: Carlsson, Sofia och Nilsson, Sanna Handledare: Lars Palm Examinator: Ulrika Sjöberg Utbildningssäte: Högskolan Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle (HOS) Kurs: Medie- och Kommunikationsvetenskap 61-90 hp Delkurs: C-uppsats, 15 hp Språk: Svenska År: 2010 Syfte: Studera Living the Brand:s påverkan på Friskis&Svettis och MQ:s anställda som i sitt dagliga arbete möter kunden Teori: Service management, varumärke, the VCI Alignment Model, kommunikation, Living the Brand, Maslows behovstrappa, engagemang Metod: Kvalitativ intervju och kvalitativ observation utförda lokalt hos respektive organisation Resultat: Living The Brand fungerar i organisationerna och de kommunicerar båda kontinuerligt ut vision och kärnvärden till sina anställda för att varumärket ska bli starkt. Nyckelord: Living the Brand, varumärke, internkommunikation, organisationskultur, organisationsidentitet   Det blir allt viktigare för organisationer att stärka sitt varumärke. LÄS MER

  4. 4. Hôtel Chevillon Has the paint come off?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Palm; Sanna Uppling; [2009-04-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background and problem: In the 19th century Grez‐sur‐Loing held an important role in the world of art, especially when it comes to Nordic artists. The foundation Grezsur‐ Loing based in Sweden bought Hôtel Chevillon in the early 1990´s and hopes were high that it would serve as sanctuary for artist and authors, a chance to work in a historic environment far away from the stress of the modern society, but still close to one of the art capitals of the world: Paris. LÄS MER