Sökning: "School History Sweden"

Visar resultat 1 - 5 av 220 uppsatser innehållade orden School History Sweden.

  1. 1. Historiekulturens relation till undervisningen : En översikt av forskning som utforskar samspelet mellan historiekultur och undervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Kevin Kajjimu; Jakob Altun; [2024]
    Nyckelord :education; history culture; historical representation; influence; students; historiekultur; historisk representation; inflytande; studenter; utbildning;

    Sammanfattning : Through history it becomes possible to examine how societies in the past were structured and what has happened in the past. The school classroom is a common place to get knowledge and understanding of this subject through the history subject, which continually has to make changes to fit the standards of the multicultural society. LÄS MER

  2. 2. A Nation's History as Part of its History Education : A current comparative study of Scottish and Swedish secondary school teachers' perception of history, and curricula

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Robin Nordlund MacDougall; [2024]
    Nyckelord :Scotland; Sweden; Curricula; Teachers perceptions; Historical identity;

    Sammanfattning : This master's thesis explores the perceptions of the Short 20th Century history among high school teachers in Sweden and Scotland, focusing on how their perceptions fit within their own country's curricula's view on the same historic period. The study comprises two parts: an analysis of national history curricula and a survey of history teachers in both countries. LÄS MER

  3. 3. Empati och dömande: Historiedidaktik och mänskliga rättigheter : Empati och dömande: Historiedidaktik och mänskliga rättigheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Joel Spångberg; Ruben Antius; [2024]
    Nyckelord :Empati; dömande; mänskliga rättigheter; historiemedvetande; flerperspektivism; genetiskt perspektiv; genealogiskt perspektiv;

    Sammanfattning : Human rights are a relatively modern term that has a key role in our globalized society. Before human rights were developed, European colonialism was dominating the world arena and the rights that came with it. LÄS MER

  4. 4. Från fingerfärdig pianospelare till knapphändig knapptryckare : En kvalitativ textanalys av musikinslagen i förskolan och förskollärarutbildningen år 1977–2022

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emma Karlsson; Pernilla Söderqvist; [2023]
    Nyckelord :History in education; curriculum; education for pre-school teachers; selective traditions; music in pre-school; curriculum theoretical perspectives.;

    Sammanfattning : Music has the capacity to stimulate children in the development of their skills, such as their social, emotional, and physical abilities. However, music and its involvement in educational contexts for pre-school teachers has shifted. LÄS MER

  5. 5. Summativ bedömning och AI på prov : Utmaningar kring bedömning i det moderna klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Christian Backman; Nikki Andersson; [2023]
    Nyckelord :history; assessment; summative assessment; AI; Historia; bedömning; summativ bedömning; AI;

    Sammanfattning : This essay is based on a survey study of teachers in upper secondary school in Skåne,Sweden. The questions the teachers have answered have pertained to how they assess theirstudents with regards to the abilities they are supposed to develop, how these assessmentscorrelate with the relevant documents from Skolverket, and how the continuous growth of AI,and students getting access to these AI:programs, have impacted how teachers assess theirstudents. LÄS MER