Sökning: "School ethnography"

Visar resultat 16 - 20 av 52 uppsatser innehållade orden School ethnography.

  1. 16. Performance Communities: An Affective Approach to Community Building through Performing Arts

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School

    Författare :Saadet Bilge Coskun; [2019]
    Nyckelord :community performance; affect; performative assembly; community building; Cultural Sciences; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : In this research I aimed for grasping an understanding of how community performance projects serve for building communities through bodily assemblies and affect. I conducted an ethnographic research based on two different performance projects in Malmö. LÄS MER

  2. 17. Barns handlingsutrymme under skolans raster : en etnografisk studie

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Jonas Söderholm; [2019]
    Nyckelord :School recess; children s perspective; ethnography; space of action; Skolrast; barns perspektiv; etnografi; handlingsutrymme;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att uppmärksamma, förstå samt öka kunskapen om funktionen och meningen med skolans rast. På så vis bidrar studien till ökad kunskap kring såväl barns perspektiv och vilket handlingsutrymme de såväl skapar som nämner som meningsskapande. LÄS MER

  3. 18. THE USE OF TEXTBOOKS IN THE SPANISH SCHOOL CONTEXT An analysis on teachers’ perspectives

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Teresa Peydro Llavata; [2018-08-25]
    Nyckelord :textbooks; school context; teachers; publishing houses; education;

    Sammanfattning : The tendency in the use of textbooks in Spain has raised questions in relation to the way teachers perceive the use of these materials, what are the reasons behind their use and the possible alternatives that can be introduced. With the use of a virtual ethnography, the present dissertation aims to examine a series of forums and blogs and this way, extract the reflections of Spanish teachers among these issues. LÄS MER

  4. 19. SCHOOL COMMUNITY AND EXPERIENCES OF PARTICIPATION AND DEMOCRACY: AN ETHNOGRAPHIC STUDY IN THE CHILEAN EDUCATIONAL CONTEXT

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Alexis Morales Valdes; [2018-08-23]
    Nyckelord :School ethnography; democratic education; active participation; Chilean education;

    Sammanfattning : Abstract Chilean education is still in the process of overcoming a dark period of dictatorship where the school was governed by repressive, controlling and antidemocratic regulations. In 2009 a new general law for Chilean education was enacted that included several values suggesting a more active participation for all the members of the school community. LÄS MER

  5. 20. Sexualitet, självbild och kropp : En kvalitativ metasyntes om hur kvinnor förhåller sig till det heteronormativa samhällets förväntningar

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Sexuell, reproduktiv och perinatal hälsa

    Författare :Emily Z Ager; Emma Helsing; [2018]
    Nyckelord :Norms of society; women; sexuality; self-image; body; gender equality; midwives; Samhällsnormer; kvinnor; sexualitet; självbild; kropp; jämställdhet; barnmorskor;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sexualitet är viktigt i en människas liv. I samhället finns normer och förväntningar som vi alla förväntas anpassa oss till, dessa kan påverka sexualiteten och den sexuella hälsan. LÄS MER