Sökning: "School ethnography"

Visar resultat 21 - 25 av 52 uppsatser innehållade orden School ethnography.

  1. 21. Metoder för minskat matsvinn : ett fokuserat fältarbete på gymnasieskolor

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskap

    Författare :Cornelia Bagewitz; Emelie Gustavsson; [2018]
    Nyckelord :Food waste; school meal; upper secondary school; school staff; students; methods; actions; tools; Matsvinn; skolmåltid; gymnasieskola; skolpersonal; elever; metoder; åtgärder; verktyg;

    Sammanfattning : Inledning Ungefär en tredjedel av all mat som produceras i världen, med syfte att konsumeras av människor, slängs eller går förlorad. Detta innebär att enorma resurser, som går till produktionen av livsmedel, går åt till ingen nytta. LÄS MER

  2. 22. "If we want to change we must be willing to teach" : Exploring the potential of intersectional feminist pedagogy to change oppressive behaviours and ease a conflict in a Catalan secondary school.

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema Genus

    Författare :Nathalie Prévot; [2018]
    Nyckelord :Intersectional feminist pedagogy; Transversal dialogue; conflict resolution; changes in oppressive behaviours; affects; assemblages; becomings; Deleuzian pedagogy.;

    Sammanfattning : Whereas transformative pedagogy is a well researched subject, intersectional feminist pedagogy and specifically Transversal dialogue has not been used to ease conflict in Catalonia. This research examines the potential for intersectional feminist pedagogy to change oppressive behaviours in both students and teachers in a classroom conflict in a Catalan secondary school. LÄS MER

  3. 23. Performing Difference : A study about knowledge in motion

    Magister-uppsats, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Paul Resch; [2018]
    Nyckelord :New-materialism; design; pedagogy; open-ended; craft; performative ethnography;

    Sammanfattning : This study focuses on how an open-ended process of learning can affect education as well as our relationship with knowledge production. Nearing the classroom as a site of important moments this work tries to exemplify what a shift from an epistemic to an ontological pedagogy can mean. LÄS MER

  4. 24. CHOOSING SCIENCE: The Role Of Social Values

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :ISHMAIL KAMARA; [2017-04-13]
    Nyckelord :Social values; Ethnography; Focus groups; Interactive; Natural science; Contexts; Perspectives; Motivation; Attitudes;

    Sammanfattning : Abstract In this work, the researcher investigated whether social values have a role in students' decisions to study the natural sciences. The research employed ethnography which included interactive discussions on some Relevance Of Science Education(ROSE) slides and focus group interviews as data collecting instruments. LÄS MER

  5. 25. Det mångsidiga uppdraget : Fritidspedagoger som riktar sig mot skola såväl som fritidshem

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Enzo Molina; Veronica Truedsson; [2017]
    Nyckelord :Leisure-time; leisure-time centre; ethnography; goal-oriented actions; leisure-time educators; assigment; education; Fritidshem; fritidsverksamhet; etnografi; målorienterade handlingar; fritidspedagoger; fritidslärare; flexibla undervisningsgrupper; uppdrag; lärande;

    Sammanfattning : Den historiska bakgrunden och tidigare forskningen kring vårt ämne pekar på en återkommande problematik inom fritidshemmet och fritidspedagogsyrket. Problematiken utgörs av en tvetydig syn på hur man ska tolka eller uppfatta det fritidspedagogiska uppdraget. LÄS MER