Sökning: "Se till mig som liten är"
Visar resultat 21 - 25 av 172 uppsatser innehållade orden Se till mig som liten är.
21. Inanimate Humanity
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverkSammanfattning : Det började i första kursen under tredje året på HDK, med ett objekt som liknade en lårbensprotes. Ett rent experiment där handsmidd koppar mötte en maskintillverkad stålkomponent. LÄS MER
22. Psychic Reader
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverkSammanfattning : När en personlig berättelse delas och möter andras erfarenheter blir det en del av ett kollektiv. Min ide var att samla personliga upplevelser med mer hypotetiska berättelser för att skildra fenomen i vår samtid. Små saker som kanske inte betyder någonting men som vi vrider och vänder på för att skapa någon slags mening. LÄS MER
23. Extra anpassningar för elever som läser enligt särskolans kursplan
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Som elev mottagen i särskolan kan du ha integrerad skolgång i grundskolan eller gå i sammanhållen klass. Extra anpassningar är ett stöd som ska ges inom ramen för den ordinarie undervisningen för att en elev ska kunna nå de lägst ställda kunskapskraven i ett ämne. Det står i Skollagen och gäller för elever i alla skolformer. LÄS MER
24. Skola för rörelse
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Fler och fler barn har en allt för stillasittande vardag, speciellt i den digitala verklighet vi lever i nu. Det är ingen nyhet att träning är bra för oss. När det gäller barn räcker så lite som fyra minuter för att det ska ge en positiv inverkan på inlärningsförmåga, läsförståelse, minne och kreativitet. LÄS MER
25. Se till mig som liten är : Anmälningsplikt i förskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Anmälningsplikten är juridiskt bindande för de som är verksamma inom förskolan. En anmälan ska göras vid minsta misstanke om att ett barn far illa och det finns då inte heller några krav på bevis för den subjektiva tolkningen en pedagog eller annan personal gör. LÄS MER