Sökning: "Search engine marketing"

Visar resultat 21 - 25 av 64 uppsatser innehållade orden Search engine marketing.

  1. 21. Marketing managers in the age of AI : A multiple-case study of B2C firms

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Alex Mugrauer; Johannes Pers; [2019]
    Nyckelord :artificial intelligence; machine learning; decision-making; marketing; marketing manager; MarTech;

    Sammanfattning : The growing capacity of artificial intelligence (AI) has been compared to how electricity transformed our world and industries a hundred years ago. AI is changing the rules, roles and tools of marketing, as marketing is one of the most prosperous areas to implement AI in. LÄS MER

  2. 22. Inbound marketing from a B2B-perspective

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Matilda Lindblom; Amelia Andréasson; [2019]
    Nyckelord :Inbound marketing; content marketing; search engine optimization; social media marketing; B2B-selling process; B2B-buying process;

    Sammanfattning : There has been a lot of research and studies done about the positive effects of inbound marketing and previous research clearly states that engaging customers is crucial when developing a successful inbound marketing strategy. However, a gap in connecting inbound marketing to a B2B-perspective is evident. LÄS MER

  3. 23. Machine Learning Based Modulation and Coding Scheme Selection

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Michel Chamat; Bersi Dimitrios Kodra; [2019]
    Nyckelord :Machine Learning; ML; Modulation and Coding Scheme; MCS; Scheduler; Scheduling; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In wireless communication, resources like bandwidth and energy are scarce and extremely valuable, any system should serve as many users as possible while preserving high Quality of Service (QoS) for the best user experience. Accordingly, the Base Station (BS) has the responsibility to optimally schedule its resources to the users based on the available information. LÄS MER

  4. 24. Företagsbloggen - ett digitalt skyltfönster

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Linda Andersson; Emma Einarsson; [2019]
    Nyckelord :Företagsbloggar; Content marketing; Inbound marketing; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka huruvida företagsbloggar kan fungera som en kommunikations- och marknadsföringskanal och undersöka effekterna av en företagsblogg, de positiva, men även om det finns några negativa. Denna undersökning kan vara till användning för företag som planerar att starta en företagsblogg genom att ge riktlinjer baserat på trovärdiga källor på hur en företagsblogg kan fungera som ett företags skyltfönster ut mot kunderna. LÄS MER

  5. 25. David vs. Goliath : En kvalitativ studie om hur mikroföretag kan använda sökmotorer i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johannes Henriksson; Adam Ågehäll; [2019]
    Nyckelord :Search engine marketing; SEO; PPC; Google; micro enterprises; search engines; social medias; brands.; Sökmotormarknadsföring; SEO; PPC; Google; mikroföretag; sökmotorer; sociala medier; varumärken.;

    Sammanfattning : Titel:                                  David vs. Goliath Författare:                        Henriksson, Johannes & Ågehäll, Adam Institution:                        Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan Program:                           Ekonomprogrammet inriktning Marknadsföring Kurs:                                 Företagsekonomi III – Marknadsföring, Examensarbete, 15hp Handledare:                      Leif Rytting Examinator:                      Kaisa Lund   Syfte:                                 Uppsatsens syfte är att undersöka huruvida mikroföretag kan skapa marknadsfördelar av att implementera Search Engine Marketing. LÄS MER