Sökning: "Search engine marketing"
Visar resultat 21 - 25 av 64 uppsatser innehållade orden Search engine marketing.
21. Marketing managers in the age of AI : A multiple-case study of B2C firms
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The growing capacity of artificial intelligence (AI) has been compared to how electricity transformed our world and industries a hundred years ago. AI is changing the rules, roles and tools of marketing, as marketing is one of the most prosperous areas to implement AI in. LÄS MER
22. Inbound marketing from a B2B-perspective
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : There has been a lot of research and studies done about the positive effects of inbound marketing and previous research clearly states that engaging customers is crucial when developing a successful inbound marketing strategy. However, a gap in connecting inbound marketing to a B2B-perspective is evident. LÄS MER
23. Machine Learning Based Modulation and Coding Scheme Selection
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : In wireless communication, resources like bandwidth and energy are scarce and extremely valuable, any system should serve as many users as possible while preserving high Quality of Service (QoS) for the best user experience. Accordingly, the Base Station (BS) has the responsibility to optimally schedule its resources to the users based on the available information. LÄS MER
24. Företagsbloggen - ett digitalt skyltfönster
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka huruvida företagsbloggar kan fungera som en kommunikations- och marknadsföringskanal och undersöka effekterna av en företagsblogg, de positiva, men även om det finns några negativa. Denna undersökning kan vara till användning för företag som planerar att starta en företagsblogg genom att ge riktlinjer baserat på trovärdiga källor på hur en företagsblogg kan fungera som ett företags skyltfönster ut mot kunderna. LÄS MER
25. David vs. Goliath : En kvalitativ studie om hur mikroföretag kan använda sökmotorer i sin marknadsföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: David vs. Goliath Författare: Henriksson, Johannes & Ågehäll, Adam Institution: Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan Program: Ekonomprogrammet inriktning Marknadsföring Kurs: Företagsekonomi III – Marknadsföring, Examensarbete, 15hp Handledare: Leif Rytting Examinator: Kaisa Lund Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka huruvida mikroföretag kan skapa marknadsfördelar av att implementera Search Engine Marketing. LÄS MER