Sökning: "Semantic density"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Semantic density.

  1. 1. Att röra sig mellan vardagsspråk och ämnesspecifikt språk i gemensamt läsande : - ett aktionsforskningsprojekt i gymnasieskolan

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Britt-Marie Forsman; [2022]
    Nyckelord :action research; detailed reading; Legitimation Code Theory; Reading to Learn; semantic density; semantic gravity; semantic waves; linguistic domains; subject-specific reading; aktionsforskning; detaljerad läsning; Legitimation Code Theory; Reading to Learn; semantisk densitet; semantisk gravitation; semantiska vågor; språkliga domäner; ämnesspecifikt läsande;

    Sammanfattning : The project has been implemented as teacher driven action research, where subject-specific reading was studied in classroom practitioners and analyzed by using Legitimation Code Theory (LCT). The purpose was, partly to research which linguistic domains the teachers used in the part detailed reading in Reading to Learn (R2L) and how the discursive movement looked, and partly if progression could be seen during a school year and in that case, how it affected the educators’ teaching. LÄS MER

  2. 2. Improving a Background Model for Tracking and Classification of Objects in LiDAR 3D Point Clouds

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTH

    Författare :Seamus Doyle; Gustav Nilsson; [2022]
    Nyckelord :LiDAR; Semantic Segmentation; Neural Networks; RandLA-NET; 3D Point Cloud; Gaussian Process Regression; Robust Locally Weighted Regression; CARLA; Ground Model; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This thesis studied methods of improving a background model for a data processing pipeline of LiDAR point clouds. For this, two main approaches were evaluated. The first was to implement and compare three different models for detecting ground in a point cloud. These were based on more classical modeling approaches. LÄS MER

  3. 3. Scenario Generation For Vehicles Using Deep Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jay Patel; [2022]
    Nyckelord :Scenario generation; Mixture Density Network; Gaussian Mixture Model; Autonomous driving; Semantic Graph Network; Scenariogenerering; Mixture Density Network; Gaussian Mixture Model; Autonom körning; Semantic Graph Network;

    Sammanfattning : In autonomous driving, scenario generation can play a critical role when it comes to the verification of the autonomous driving software. Since uncertainty is a major component in driving, there cannot be just one right answer to a prediction for the trajectory or the behaviour, and it becomes important to account for and model that uncertainty. LÄS MER

  4. 4. Identifying New Fault Types Using Transformer Embeddings

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mikael Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Transformer Models; Clustering; Embeddings; Deep Learning; Fault Identification; Transformatorbaserade modeller; Klustering; Djupinlärning; Felidentifiering;

    Sammanfattning : Continuous integration/delivery and deployment consist of many automated tests, some of which may fail leading to faulty software. Similar faults may occur in different stages of the software production lifecycle and it is necessary to identify similar faults and cluster them into fault types in order to minimize troubleshooting time. LÄS MER

  5. 5. ”Läraren pratade så det verkade lätt” : En kvalitativ studie om elever i årskurs sex och deras förståelse av lärares kommunikation i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Emma Arvidsson; Katarina Petersson; [2020]
    Nyckelord :Teachers’ language use; semantic waves; semantic density; semantic gravity; pupils’ understanding; communicative aspects; Lärares språkbruk; semantiska vågor; semantisk densitet; semantisk gravitation; elevers förståelse; kommunikativa aspekter;

    Sammanfattning : Föreliggande studie undersöker sex elevers självskattade förståelse av tre mellanstadielärares språkbruk i tre olika ämnen. Studien utgår från tre frågeställningar som behandlar lärarnas språkbruk, elevernas självskattade förståelse samt elevernas tankar om förståelse och inlärning. LÄS MER