Sökning: "Självpresentation"
Visar resultat 31 - 35 av 152 uppsatser innehållade ordet Självpresentation.
31. Unga somaliska killars självpresentation i vardagen
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
32. ”Jag kommer först, barnen kommer först och bolagen kommer först!” : En kvantitativ innehållsanalys och en kvalitativ textanalys av vad som presenteras som framgång i Framgångspodden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien undersöker hur framgång presenteras i podcasten Framgångspodden som leds av Alexander Pärleros. Syftet är att undersöka hur framgång presenteras i påannonseringarna av gästerna och vilken bild som kvinnor förmedlar av sig själva i en kontext av framgång. LÄS MER
33. Att kurera den man är : En kvalitativ studie om Instagramanvändarens väg till självpresentation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Instagram offers many opportunities for people to present themselves, but there is a lot we don’t know about when it comes to the choices people make when they create and share content. In this thesis we look at self-presentation and how it is being constructed on Instagram to provide an increased understanding of how individuals use social media as a tool for self-presentation. LÄS MER
34. Självpresentation hos högskolestudenter genom sociala medier - med välbefinnandet i fokus
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The purpose of this study was to gain an increased understanding of the college students 'self-presentation on social media, emphasizing whether the use of social media affects the college students' well-being. It is also studied whether the use of social media has changed due to the corona pandemic. LÄS MER
35. Konstruerandet av könsstereotyper och självpresentation i influencer marketing : En analys av #visitdubai & #mydubai ur ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Gender stereotypes are frequently used in advertising. Although, we do not longer consume advertising simply by watching TV, most research on the area is made on traditional media. Today, a major part of advertising is consumed through social media and exposed through influencer marketing. LÄS MER