Sökning: "Självpresentation"
Visar resultat 36 - 40 av 152 uppsatser innehållade ordet Självpresentation.
36. Levande charader : En kvalitativ studie om rollspel på Instagram
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER
37. Att vara eller att inte vara äkta på Instagram. : En kvalitativ studie om hur aktiva användare upplever sin användning och framställning på Instagram.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : In today's society we spend more time on social media than ever before. 61% of all Sweden's internet users are active on Instagram, this makes the social media platform the second most used application after Facebook. LÄS MER
38. INFLUENCERN 2.0 – FRÅN REELL TILL VIRTUELL - En kvantitativ innehållsanalys av den virtuella influencern Miquela Sousas Instagramkonto
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur den virtuella influencern Miquela Sousas persona tar form på det sociala mediet Instagram. Teori: Det teoretiska ramverket består av Goffmans dramaturgiska perspektiv samt visuella verktyg för innehållsanalys. LÄS MER
39. Att bygga sin omgivning - Östersunds identitetsskapande och självpresentation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : The purpose of this study is to give the reader an insight into the history of Östersund and how the municipality works with urban planning and development in relation to its history, as well as democracy and welfare. Our research question highlights what identity the city has created by its marketing on social platforms and what the city wants to be associated with in its contemporary marketing. LÄS MER
40. Självförverkligande - På ett manligt sätt. En kvalitativ studie om unga mäns identitetsskapande och självpresentation på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Att undersöka unga mäns upplevelser, uppfattningar och erfarenheter kring identitetsskapande och självpresentation på Instagram Teori: Identitetsteori, Symbolisk interaktionism, Sociala jämförelse teori Metod: Kvalitativa fokusgruppsintervjuer Material: Fyra semistrukturerade fokusgruppsintervjuer á 16 personer totalt Resultat: Studien fastslår att unga män använder Instagram för att följa vänner, kändisar och profiler men även i syfte att presentera en idealbild av sig själv i form av marknadsföring. Unga mäns användning skiljer sig åt där vissa tycks vara mer frekventa användare än andra. LÄS MER