Sökning: "Självpresentation"

Visar resultat 41 - 45 av 152 uppsatser innehållade ordet Självpresentation.

  1. 41. Vad publicerar en partiledare på Instagram?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Furin; Sofi Viebke; [2019]
    Nyckelord :Politisk kommunikation: strategisk kommunikaiton: personalisering: självpresentation: kvalitativ analys: sociala medier: Instagram: svenska politiker.; Social Sciences;

    Sammanfattning : What does a political party leader post on Instagram? A qualitative study of political personalization on Instagram The purpose of this study was to explore the phenomena Personalization in relation to Strategic Political Communication and Social Media. Through an analysis of four Swedish political party leaders usage of the social media platform Instagram, this study aimed to find potential patterns of Political Personalization within a Swedish context. LÄS MER

  2. 42. Kvinnor och sociala medier- om självpresentation och identitetsskapande : En jämförande kvalitativ studie om hur användning av sociala medier skiljer sig mellan tonåriga flickor och yngre kvinnor, med avseende på Snapchat och Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Rose Ally; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 43. Hur och varför använder Malmö FF och deras supportrar Twitter?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Louise Eklund; Roosa Virtanen; [2019]
    Nyckelord :football or soccer; Twitter; social media; Malmö FF; self-presentation; supporters; conflict; consensus;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att förstå vad för typ av innehåll som publiceras på Malmö FF:s officiella Twitter-konto och hur klimatet kring kontot kan beskrivas.Frågeställningar: 1. Varför använder Malmö FF och supportrarna Twitter?2. Vad kommunicerar Malmö FF ut via sitt Twitter-konto och hur kan innehållet kategoriseras och beskrivas?3. LÄS MER

  4. 44. Konsumenters emotioner gentemot det personliga varumärket : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Rebecca Enblom; Amanda Pettersson; [2019]
    Nyckelord :Personal brand; branding; digital marketing; online marketing; self-presentation; emotions; Personligt varumärke; branding; digital marknadsföring; online marknadsföring; självpresentation; emotioner;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters emotioner gentemot det personliga varumärket – En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Rebecca Enblom och Amanda Pettersson. Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge. LÄS MER

  5. 45. “Det är normalt att sitta med sin telefon och inte normalt att sitta och glo” : En kvalitativ studie om smartphones roll och funktion i dagens samhälle med hänsyn till självpresentation och personlig sfär

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Izabel Daria Bajek; Livia Hermelin; [2019]
    Nyckelord :Smartphone; digitala funktioner; självpresentation; personlig sfär;

    Sammanfattning : This thesis presents studies and results for three questions regarding young women and their usage of smartphones related to their self-presentation and personal sphere in public spaces. Six young females signed up to participate after they were asked to be without their smartphone for approximately two hours in public spaces. LÄS MER