Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Les patterns interactifs et le rôle de la langue cible - Une étude qualitative d’une classe de français langue étrangère au lycée en Suède

    Master-uppsats, Lunds universitet/Franska

    Författare :Sofia Helgesson; [2023]
    Nyckelord :Input; French L2 teaching; interactional patterns; target language use; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : In order to acquire new languages, we need to be exposed to large amounts of target language (TL) input. However, studying French as a foreign language in Sweden includes few opportunities to encounter the language outside the classroom. This means that the teacher plays a decisive role as an input provider in the French L2 teaching setting. LÄS MER

  2. 2. Högskoleledningens användning av hållbarhetsredovisningar på svenska högskolor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Joshi Helgesson; Sofia Ahlner; [2021]
    Nyckelord :hållbarhet; hållbarhetsredovisning; svenska; högskolor; universitet; ledning;

    Sammanfattning : Snabba klimatförändringar och sociala orättvisor har bidragit till att forskning inom hållbarhet har förtydligats och blivit allt mer aktuellt. Organisationsledningens engagemang, medvetenhet och kunskap är en förutsättning för långsiktig utveckling av hållbarhet inom organisationen vilket innebär att deras roll är av stor betydelse. LÄS MER

  3. 3. Relationship banking during times of distress - A study of what factors affect the actions taken by Swedish banks when a borrowing firm is undergoing financial distress

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Tobias Andersson; Sofia Helgesson; [2013]
    Nyckelord :Financial distress; Relationship banking; Turnaround; Swedish banking;

    Sammanfattning : This paper investigates what factors affect Swedish banks' behaviour in situations where medium sized commercial customers experience financial distress. The empirical findings are based on qualitative data acquired through 27 interviews with representatives from the four largest Swedish banks, financial advisors and experts, as well as equity investors. LÄS MER

  4. 4. Improving the Communication of CSR in the Clothing Industry - By evaluating different tools, message designs and senders to use in the communication towards consumers.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Helgesson; Jenny Zhao; [2011]
    Nyckelord :CSR; Communication; Consumer; Clothing industry;

    Sammanfattning : The observed problem proceeds from the clothing companies' current hesitation towards communicating about their CSR initiatives, which implies an insufficient communication towards their target consumers. Meanwhile, it has been concluded that companies can reap many benefits from communicating their CSR engagements towards consumers. LÄS MER