Sökning: "Spel Blogg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Spel Blogg.

  1. 1. Sony i kris : En undersökning av Sonys kriskommunikation i blogg och sociala medier

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Robert Berglind; Marcus Ullström; [2013]
    Nyckelord :Crisis communication; Social media; Blog; Sony; Kriskommunikation; Sociala medier; Blogg; Sony;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att få en bättre förståelse för hur ett företags kriskommunikation kan se ut i förhållande till dagens kommunikationsteknologi. Med dagens kommunikationsteknologi menas i denna uppsats sociala medier och bloggar. LÄS MER

  2. 2. "Det är lättare att vara någon på nätet än att vara någon på riktigt” : Gymnasieelevers medieerfarenheter i mötet med svenskämnet

    M1-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Charlotta Törnvall Holm; [2013]
    Nyckelord :Text; Media; Swedish; Social media; Blog; Game; Text; Medie; Svenska; Sociala medier; Blogg; Spel;

    Sammanfattning : I denna studie undersöker jag hur svenskämnet på gymnasiet lever upp till syftet som säger att eleverna i undervisningen ska få läsa andra texter än enbart skönlitterära och vars innehåll ska sättas i relation till elevernas egna intressen och erfarenheter. Texterna ska också vara en källa till självinsikt, utmana eleverna till nya tankesätt och öppna upp för nya perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Den redaktionellt anknutna bloggen : Ett komplement till den traditionella journalistiken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för svenska, retorik och journalistik

    Författare :Frida Stålnacke; [2008]
    Nyckelord :Journalistik; blogg; redaktionellt anknuten;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats är att beskriva den redaktionella bloggens format med hjälp av tre huvudfrågor. Fråga ett rör innehåll och ämne i redaktionellt anknutna bloggar, fråga två hur dagstidningar förhåller sig till bloggformatet som en del av utbudet på den egna webbsidan och fråga tre hur bloggen används av och påverkar den journalistiska yrkesrollen. LÄS MER

  4. 4. Vem i hela världen kan man lita på? Om den personliga bloggen som marknadsföringskanal, dess trovärdighet och framtid

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Nina Lagerstedt; Emma Karlberg; [2008]
    Nyckelord :Marknadsföring; blogg; trovärdighet; konsumentperspektiv; opinionsledare; word of mouth;

    Sammanfattning : I Sverige har massmediemarknaden under de senaste årtiondena ökat explosionsartat. I ett allt mer växande reklambrus har annonsörerna fått svårt att nå och påverka konsumenterna med sina budskap. Till följd av detta söker annonsörer nya sätt att kommunicera med marknaden. LÄS MER