Sökning: "Sport Organizations"
Visar resultat 16 - 20 av 184 uppsatser innehållade orden Sport Organizations.
16. Identifying the beginning of a kayak race using velocity signal data
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : A kayak is a small watercraft that moves over the water. The kayak is propelled by a person sitting inside of the hull and paddling using a double-bladed paddle. While kayaking can be casual, it is used as a competitive sport in races and even the Olympic games. LÄS MER
17. Kvarnängsgården
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Kvarnängen är beläget 3,5 km norr om Nynäshamns stadskärna, omgivet av både ett stort rekreationsområde med idrottsmöjligheter i väst samt ett industriområde i öst. Tomten för Kvarnängsgården ligger i en dal, på en grusplan som tidigare var en båtuppställningsplats. LÄS MER
18. Travsporten, från fysiskt till digitalt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Travsporten, från fysiskt till digitalt. Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Albin Sopi, Jonathan Pålsson, Karl Bäck Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelbegrepp: Marknadsmixen, The Sports Product, Travsportens struktur, Omvärldsmiljö, Marknadsföring av travsporten Problem/forskningsfråga: Hur har marknadsföringen av travsporten förändrats över tid? Syfte: Denna uppsats syftar till att utforska och förstå förändringarna i travsporten över tid, med särskild fokus på förändringar i marknadsföring, erbjudande och publik, samt orsakerna till dessa förändringar. LÄS MER
19. Var drar du gränsen? : Sportswashing, mänskliga rättigheter och moraliskt ansvar
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : Sportswashing is a process of trying to improve a state’s reputation via sport. A state which systematically infringe on its citizens human rights has, more than likely, a bad reputation internationally, something that it tries to alter by drawing attention to sports related events. LÄS MER
20. Brand value co-creation within e-sport industry : A study on Generation Z’s brand relationship quality in brand value co-creation in the Vietnamese e-sport industry
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Brand value co-creation is an essential theme in Marketing research. The research aims to investigate the degree to which brand relationship quality on social media influences Generation Z’s motivation to co-create by applying the Stimulus-Organism-Response framework. LÄS MER