Sökning: "Sport Organizations"

Visar resultat 16 - 20 av 184 uppsatser innehållade orden Sport Organizations.

  1. 16. Identifying the beginning of a kayak race using velocity signal data

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Indre Kvedaraite; [2023]
    Nyckelord :kayak race; velocity signal; machine learning; support vector machine; k nearest neighbours; random forest;

    Sammanfattning : A kayak is a small watercraft that moves over the water. The kayak is propelled by a person sitting inside of the hull and paddling using a double-bladed paddle. While kayaking can be casual, it is used as a competitive sport in races and even the Olympic games. LÄS MER

  2. 17. Kvarnängsgården

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Veronica Thomsen; [2023]
    Nyckelord :offentlig; gårdsmiljö; tillgänglighet; agriculture; access; hybrid; greenhouse; stable; stall; växthus; kursgård; boende; LSS; LBI; Lantbruksbaserad insats; wood; farm;

    Sammanfattning : Kvarnängen är beläget 3,5 km norr om Nynäshamns stadskärna, omgivet av både ett stort rekreationsområde med idrottsmöjligheter i väst samt ett industriområde i öst. Tomten för Kvarnängsgården ligger i en dal, på en grusplan som tidigare var en båtuppställningsplats. LÄS MER

  3. 18. Travsporten, från fysiskt till digitalt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Pålsson; Karl Bäck; Albin Sopi; [2023]
    Nyckelord :Marknadsmixen; The Sports Product; Travsportens struktur; Omvärldsmiljö; Marknadsföring av travsporten; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Travsporten, från fysiskt till digitalt. Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Albin Sopi, Jonathan Pålsson, Karl Bäck Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelbegrepp: Marknadsmixen, The Sports Product, Travsportens struktur, Omvärldsmiljö, Marknadsföring av travsporten Problem/forskningsfråga: Hur har marknadsföringen av travsporten förändrats över tid? Syfte: Denna uppsats syftar till att utforska och förstå förändringarna i travsporten över tid, med särskild fokus på förändringar i marknadsföring, erbjudande och publik, samt orsakerna till dessa förändringar. LÄS MER

  4. 19. Var drar du gränsen? : Sportswashing, mänskliga rättigheter och moraliskt ansvar

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Johan Björkegren; [2023]
    Nyckelord :Sportswashing; mänskliga rättigheter; moraliskt ansvar; atleter;

    Sammanfattning : Sportswashing is a process of trying to improve a state’s reputation via sport. A state which systematically infringe on its citizens human rights has, more than likely, a bad reputation internationally, something that it tries to alter by drawing attention to sports related events. LÄS MER

  5. 20. Brand value co-creation within e-sport industry : A study on Generation Z’s brand relationship quality in brand value co-creation in the Vietnamese e-sport industry

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Chau Le; Nhan Chau; [2023]
    Nyckelord :Brand value co-creation; brand relationship quality; e-sport industry; Stimuli-Organism-Response framework;

    Sammanfattning : Brand value co-creation is an essential theme in Marketing research. The research aims to investigate the degree to which brand relationship quality on social media influences Generation Z’s motivation to co-create by applying the Stimulus-Organism-Response framework. LÄS MER