Sökning: "StarCraft II"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden StarCraft II.

  1. 6. Clausewitz, Jomini och Starcraft II

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Försvarshögskolan

    Författare :David Bom-fritz; [2019]
    Nyckelord :real time strategy; Starcraft II; kraftsamling; krigsföringens principer; Clausewitz; Jomini;

    Sammanfattning : Clausewitz and Jomini are two big figures in the military science community. Their principles of the concentration of force are still prevalent today in the further development of principles. With this in mind there have been some studies where computer games have been used to improve military training. LÄS MER

  2. 7. Undersökning av skillnader och likheter i användarvänlighetsproblem/styrkor för användargränssnitt av populära esporter inom populära genrer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elias Åkerlund; Johan Marbinah; [2019]
    Nyckelord :Användarvänlighet; Esport; Användargränssnitt; HUD; Spelklient; Matchsökning; FPS; MOBA; RTS; Videospel; ;

    Sammanfattning : Det senaste decenniet har esporter växt förvånansvärt mycket i popularitet. Fenomenet esport har lett till utvecklingen av en hel uppsjö olika genrer, som alla har sina distinkta problem hos deras användarvänlighet i dess olika gränssnitt [22]. LÄS MER

  3. 8. "Beautiful Forcefields!" : Promotional Metadiscursive Language in eSports Commentaries

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Johannes Byrö; [2017]
    Nyckelord :metadiscourse; eSports; promotional language; commentary; casters; evaluative adjectives; metaphors; metadiskurs; eSport; främjande språk; kommentar; kommentatör; värderande adjektiv; metaforer;

    Sammanfattning : For an eSports commentator, the ability to promote the rivalry between the competitors is just as important as fast and accurate commentary. Thus, it is of interest how an experienced commentator achieves this promotional language per some theoretical framework. LÄS MER

  4. 9. Att vara i strömmen : En fältteoretisk analys av Twitch & Starcraft II

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :August Jakobsson; [2015]
    Nyckelord :Twitch; Starcraft II; nätgemenskap; interaktioner; fältanalys;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka Twitch, en plattform för live-strömmat dataspelande, i förhållande till dess aktörers interaktioner. För att avgränsa studien har ett av de hundratals spel som strömmas på Twitch valts ut; Starcraft II. LÄS MER

  5. 10. Does Damage Have a Value : An Analysis of the Economy in StarCraft II: Heart of the Swarm

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Axel Räntilä; [2015]
    Nyckelord :Real-time strategy; game design; economics in games; computer games; game balance; Realtidsstrategi; speldesign; ekonomi i spel; datorspel; spelbalans;

    Sammanfattning : This study aims to see if it is feasible, for the purpose of studying game balance, to put a concrete value on damage and other abilities in Real-Time Strategy (RTS) games. The main metric that was used for this analysis was the cost per DPS (Damage Per Second) for units in a RTS game. LÄS MER