Sökning: "The Wild Hunt"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden The Wild Hunt.

  1. 1. Geralt's Third Sword : Representation of sex in The Witcher 3: Wild Hunt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Lynn Lynn Angerer; Mette Christiansen; [2023]
    Nyckelord :Gazes; Reward; Sex; The Witcher 3: Wild Hunt; Video Game; Women;

    Sammanfattning : This paper examines the representation of sex in the game The Witcher 3: Wild Hunt in terms of quest design, narrative, and sex scenes. Examining this topic is relevant to identifying misogynistic tropes in games and finding out where the portrayal of sex might be lacking or even harmful, for designers as well as consumers. LÄS MER

  2. 2. Odens Vilda Jakt : En studie över den Vilda Jaktens status under 1800-talets samhällsförändringar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Samuel Norling; [2023]
    Nyckelord :Folklore; Folkloristics; Memory; Odin; The Wild Hunt; Den Vilda Jakten; Folklore; Folkoristik; Minne; Oden;

    Sammanfattning : During stormy nights, be careful if you're out on your own, because you might encounter Odin, the hunter of the night, and he may decide to force you along with his phantom armyacross the sky. Cursed by the christian God for breaking his laws, Odin hunts the creatures ofdarkness. LÄS MER

  3. 3. Breaking down a videogame level´s design: Deconstruction of the narrative in The Witcher III: The wild hunt

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Charalampos Toumpoulidis; [2023]
    Nyckelord :Narrative; Open-World Games; The Witcher III: The Wild Hunt; In-game Playthrough; Data extraction; Comparative Study; Game Design; Patterns; and Trends.;

    Sammanfattning : This master's thesis aims to investigate the narrative components inherent in open-world games. In this thesis, we will extract the narrative part of a game,analyze it, and compare the narrative part with other game design elements. LÄS MER

  4. 4. Does the game Genshin Impact follow the 40 second rule for the frequency of points of interest that is used in The Witcher 3?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Felix Krafft; Hugo Wiking; Danai Katsoula Johansson; [2023]
    Nyckelord :Video games; Level design; Open world games; Genshin Impact; The Witcher 3: Wild hunt; 40 seconds rule; Points of interest; Videospel; Level design; Öppna spel världar; Genshin Impact; The Witcher 3: Wild hunt; 40 sekunders regeln; Intressanta platser;

    Sammanfattning : The open world game The Witcher 3: Wild Hunt (2015) has been proven to follow a 40 second rule when placing points of interest for players to explore. The developers of the game said in an interview that the rule existed, and this was proven by a study made in 2021 by Cojanu and Jaber (2021). LÄS MER

  5. 5. JRPG VS WRPG : En jämförande studie av Xenoblade Chronicles X och The Witcher 3: Wild Hunt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jesper Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :rollspel; datorspel; komparation; kultur; genrekonventioner;

    Sammanfattning : Detta arbete är en komparativ analys som jämför genrekonventioner i berättarstruktur och kulturellt inflytande i japanska och västerländska datorrollspel. De spel som analyseras är Xenoblade Chronicles X (2015) och The Witcher 3: Wild Hunt (2015). LÄS MER