Sökning: "Theoretical Physics"
Visar resultat 6 - 10 av 260 uppsatser innehållade orden Theoretical Physics.
6. The black hole information paradox and holography
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teoretisk fysikSammanfattning : Hawking theorized in 1974 that black holes emit particles as a quantum effect. It follows from this fact that a black hole that emits particles while absorbing none ends up evaporating. The process of black hole evaporation studied from semiclassical gravity violates quantum mechanics leading to serious problems. LÄS MER
7. Designbaserad studie om det fysikaliska fenomenet flyta och sjunka med förskolebarn. : "Vattnet har muskler" och myntet är "starkt"!
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this study is to contribute with knowledge about how an investigative approach can be used as a valuable platform to develop preschool children's understanding of the physical phenomenon of floating and sinking. The participants were 4–5-year-old children from a preschool in Central Sweden. LÄS MER
8. Defining dark jets at the particle level
Master-uppsats, Lunds universitet/Partikel- och kärnfysik; Lunds universitet/Fysiska institutionenSammanfattning : One hypothesis that attempts to explain dark matter is dark QCD, which suggests that there would be a dark sector made up of dark quarks. Dark quarks would interact with each other through dark QCD similar to how Standard Model quarks interact with each other through Standard Model QCD. LÄS MER
9. Probing Charm Production with Three-Particle Correlations in pp Collisions
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Partikel- och kärnfysikSammanfattning : This thesis aims to investigate possible correlations between charm production and baryon production in proton-proton collisions through three-particle correlations. The question attempted to be answered is where, for a given charmed baryon, the balancing anti-charm particle and balancing anti-baryon are located. LÄS MER
10. Varför ser elever i grundskolan fysikämnet som mindre meningsfullt och hur kan man som lärare skapa mening för ämnet?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt har i syfte att undersöka varför elever i grundskolan ser på fysikämnet som mindre meningsfullt än de andra NO-ämnena och hur kan man som lärare skapa mening för ämnet, vilket också är frågeställningen som detta arbete ämnar att besvara. Metoden är byggd på informationshämtning av kvalitativ natur då den handlar om elevers uppfattningar kring fysiken genom både informationssökning i vetenskapliga artiklar och läroplanen som behandlar frågeställningen i syfte att bekräfta om fysikämnet upplevs mer meningslöst hos elever och hur mening kan skapas för ämnet. LÄS MER