Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kommersialiseringens utveckling inom en sport- och medierelation : En kvalitativ studie av Svenska Skidförbundet, sponsorerna och Viaplay

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anna-Karin Strömstedt; Anton Petersson; [2022]
    Nyckelord :brand exposure; sponsors; Swedish Ski Federation; Viaplay; broadcast; varumärkesexponering; sponsorer; Svenska Skidförbundet; Viaplay; broadcast;

    Sammanfattning : Bakgrund Den kommersiella utvecklingen inom idrott har de senaste decennierna lett till nya möjligheter inom en sport- och mediarelation. Denna kan delas upp mellan flera sammanhängande parter där en idrottsorganisation attraherar sponsorintäkter, sponsorer söker varumärkesexponering och broadcast bolag vill skapa intäkter via reklam och nya abonnenter. LÄS MER

  2. 2. Tucker Carlson Tonight och Hannity som meningsskapande ritualer för det konservativa samhället i USA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Jenny Carleheden; [2021]
    Nyckelord :Meningsfullhet; narrativ; ritualer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tucker Carlson Tonight och Hannity är två konservativa, republikanskt vinklade, nyhetsprogram på den amerikanska nyhetskanalen Fox News (Grynbaum, 2020). Under sommaren år 2020 hade de två programmen flest tittarsiffror av alla amerikanska program på kabelkanaler i USA. LÄS MER

  3. 3. Comparison of supervised machine learning models forpredicting TV-ratings

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Sebastian Elf; Christopher Öqvist; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Manual prediction of TV-ratings to use for program and advertisement placement can be costly if they are wrong, as well as time-consuming. This thesis evaluates different supervised machine learning models to see if the process of predicting TV-ratings can be automated with better accuracy than the manual process. LÄS MER

  4. 4. Från linjär till webbaserad television - En studie om vilka anpassningar detta innebär för Barnkanalen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hanna-Lo Sandell; Ellinor Hansson; [2019]
    Nyckelord :Television; Produktion; Barntelevision; Plattformsskiftet; Video on demand; Streamingtjänster; Linjär television; Subscription video on demand; Public service; SVT;

    Sammanfattning : Detta är en fenomenologisk studie som utgår från ett fall och undersöker hur plattformsskiftet påverkat produktioner riktade till barn. Fallet som undersöks är Sveriges Television (SVT) och vilka anpassningar de har gjort i Barnkanalens produktioner för att behålla sin publik. LÄS MER

  5. 5. Publiken kommer och går men tv-tablån består : En intervjustudie av fem tablåplanerares syn på tv-tablåns utformning, genusmedvetenhet och framtid.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Amanda van Tol; Lina Laugren; [2015]
    Nyckelord :Television; tv-tablå; linjär-tv; streaming; tv-publik; jämställdhet; genus; målgrupp; framtid;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur tablåplanerare ser på den svenska tv-tablån, dess utformning och dess framtid samt hur kanalerna förhåller sig till jämställdhet vid tablåplanering. För att göra detta möjligt har vi utfört fem kvalitativa intervjuer med tablåplanerare från stora kanaler i Sverige. LÄS MER