Sökning: "Tv-tittande"
Visar resultat 11 - 15 av 50 uppsatser innehållade ordet Tv-tittande.
11. TV-reklamens utveckling i en föränderlig tid : En studie i hur digitaliseringen i form av sociala medier och streaming har påverkat TV-reklamens betydelse
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Forskningsfråga och syften Studiens forskningsfråga är följande: Hur har reklam på sociala medier och på streamingsajter förändrat den traditionella TV-reklamens betydelse ur ett kundperspektiv? Utifrån forskningsfrågan har studiens tre delsyften utformats, vilka är att: undersöka TV-reklamens relevans idag, analysera och klargöra fördelar och nackdelar med TV-reklam jämfört med reklam på sociala medier och streamingsajter, redogöra för hur streamings utveckling påverkat konsumenternas TV-tittande. Metod Studien har en kvalitativ forskningsmetod som grund. LÄS MER
12. Dagbädden ILUR : En möbel med flera möjligheter
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för designSammanfattning : Idag har möbler inte bara en praktisk funktion, vi vill att den ska ha ett uttryck och passa in i rätt miljö också. Detta gör att man får kompromissa genom att några önskemål om vissa egenskaper får vägas mot varandra. LÄS MER
13. Kan en hörselnedsättning påverka en parrelation? En intervjustudie
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund: Hörselnedsättningar leder ofta till svårigheter i kommunikationen, vilket påverkar parrelationen i olika grad. Det kan leda till missförstånd, irritation, bråk och tystnad eller att man slutar att prata med varandra. Olika kommunikationsstrategier kan användas för att underlätta. LÄS MER
14. Varför ser vi på tv-serier? : En kvalitativ undersökning om publikens känslor, motiv och relationer som uppstår
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vad publiken känner när de ser på tv-serier och vad som motiverar publiken till att följa dem. Tillgången till tv-serier har ökat under de senaste åren på grund av internets utveckling och i takt med detta har också konsumtionen ökat. LÄS MER
15. Förebilden i TV-rutan : en studie om 5-åriga pojkars &flickors syn på barnfilm &barnprogram
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie var att utifrån barns perspektiv ge en bild av 5-åriga pojkars ochflickors uppfattningar och tankar om barnfilm och barnprogram, samt deras val av program,film och favoritkaraktär beroende på kön. För att undersöka detta ställde jag mig dessa frågor:Vilka barnfilmer och barnprogram fascineras 5-åriga pojkar/flickor av? Vilka skillnader ochlikheter finns mellan 5-åriga pojkars/flickors uppfattningar om barnfilm och barnprogram?Vem eller vilka karaktärer identifierar sig pojkar/flickor med och varför? Vem eller vilkakaraktärer tar pojkar/flickor avstånd ifrån och varför? För att på bästa sätt söka svar på minafrågeställningar valde jag som metod att genomföra barnintervjuer, även om det kan varautmanande att skapa en trygg samtalsmiljö i en intervjusituation. LÄS MER