Sökning: "User Generated Content"

Visar resultat 16 - 20 av 266 uppsatser innehållade orden User Generated Content.

  1. 16. Human-Centered Explainability Attributes In Ai-Powered Eco-Driving : Understanding Truck Drivers' Perspective

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Ermela Gjona; [2023]
    Nyckelord :Explainable AI; XAI; human-centered explainable AI; HCXAI; explainability; AI-powered systems; eco-driving; user needs;

    Sammanfattning : The growing presence of algorithm-generated recommendations in AI-powered services highlights the importance of responsible systems that explain outputs in a human-understandable form, especially in an automotive context. Implementing explainability in recommendations of AI-powered eco-driving is important in ensuring that drivers understand the underlying reasoning behind the recommendations. LÄS MER

  2. 17. The Impact of Social Media inTourist Identity Creation : A netnographic study of travel posts on Cyprus

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Anna Buter; [2023]
    Nyckelord :Tourist identity; Visual content; Social media; Netnography;

    Sammanfattning : Two years after the COVID-19 pandemic it appears that the consumer behaviour oftourism is returning to pre-pandemic unsustainable behaviour. Whereas scholarscontinually stress that tourism needs to transform if it is to remain a viable option forfuture generations. LÄS MER

  3. 18. The E-Commerce of Tomorrow: An Experimental Study of How User-Generated Content can be integrated into a Retailer's Website for Fashion Merchandise Display

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hannah Gustafsson; Klara Überall Jönsson; [2023]
    Nyckelord :User-Generated Content UGC ; Visual Merchandising; Technology Acceptance Model TAM ; Fashion E-commerce; Consumer Perceptions;

    Sammanfattning : An increasing number of individuals are turning to User-Generated Content (UGC) to learn about various products and services. Prior customers' experiences and opinions significantly impact potential buyers' decision-making during the customer journey. LÄS MER

  4. 19. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eliasson Gustav; Nassab Assal; [2023]
    Nyckelord :User generated content; UGC; Social media; Digital platforms; Engagement; Service-dominant logic; Value co-creation; COBRA; Functional value; Social value; Emotional value; User generated content; UGC; Sociala medier; Digitala plattformar; Engagemang; Tjänstedominant logik; Samskapande av värde; COBRA; Funktionellt värde; Socialt värde; Emotionellt värde;

    Sammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER

  5. 20. Delade upplevelser och förändrade smaker : En kvantitativ studie om hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters attityder till restauranger

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Malin Augustsson; Isabelle Hedberg; [2023]
    Nyckelord :User-Generated content; Brand attitude; Attitude components; Restaurant; Purchase intention; Användargenererat innehåll; Varumärkesattityd; Attitydkomponenter; Restaurang; Köpintention;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: I vilken grad påverkar användargenererat innehåll konsumenters tre dimensioner av attityder till företag i restaurangbranschen? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder till företag inom restaurangbranschen. Resultatet av att analysera de tre dimensionerna av attityder; kognition, affektion och konation kan hjälpa företag att förstå i hur stor grad användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder. LÄS MER