Sökning: "User Generated Content"
Visar resultat 16 - 20 av 266 uppsatser innehållade orden User Generated Content.
16. Human-Centered Explainability Attributes In Ai-Powered Eco-Driving : Understanding Truck Drivers' Perspective
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : The growing presence of algorithm-generated recommendations in AI-powered services highlights the importance of responsible systems that explain outputs in a human-understandable form, especially in an automotive context. Implementing explainability in recommendations of AI-powered eco-driving is important in ensuring that drivers understand the underlying reasoning behind the recommendations. LÄS MER
17. The Impact of Social Media inTourist Identity Creation : A netnographic study of travel posts on Cyprus
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Two years after the COVID-19 pandemic it appears that the consumer behaviour oftourism is returning to pre-pandemic unsustainable behaviour. Whereas scholarscontinually stress that tourism needs to transform if it is to remain a viable option forfuture generations. LÄS MER
18. The E-Commerce of Tomorrow: An Experimental Study of How User-Generated Content can be integrated into a Retailer's Website for Fashion Merchandise Display
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : An increasing number of individuals are turning to User-Generated Content (UGC) to learn about various products and services. Prior customers' experiences and opinions significantly impact potential buyers' decision-making during the customer journey. LÄS MER
19. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER
20. Delade upplevelser och förändrade smaker : En kvantitativ studie om hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters attityder till restauranger
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Forskningsfråga: I vilken grad påverkar användargenererat innehåll konsumenters tre dimensioner av attityder till företag i restaurangbranschen? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder till företag inom restaurangbranschen. Resultatet av att analysera de tre dimensionerna av attityder; kognition, affektion och konation kan hjälpa företag att förstå i hur stor grad användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder. LÄS MER